شهردار لنگرود در گفت و گو با تابناک؛
مهدی رجایی در گفت و گویی کوتاه با تابناک درخصوص تحقق این موضوع در ابتدای سال 98 اظهار کرد: طبق قول و قراری که با شهروندان لنگرودی داشتیم در بهار 98 "سامانه شفافیت" در شهرداری لنگرود افتتاح و راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۷۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 28 August 2019

تابناک / اسفند سال گذشته بود که سیدمهدی رجایی شهردار لنگرود از رونمایی "سامانه شفافیت" در بهار 98 خبر داد.

 

 

طبق وعده ای که دادم در بهار امسال

 

سیدمهدی رجایی در گفت و گویی کوتاه با تابناک درخصوص تحقق این موضوع در ابتدای سال 98 اظهار کرد: طبق قول و قراری که با شهروندان لنگرودی داشتیم در بهار 98 "سامانه شفافیت" در شهرداری لنگرود راه اندازی و از همان زمان در دسترس همگان است.

 

شهردار لنگرود تصریح کرد: شفافیت یعنی به شکلی عمل کنیم که همه بتوانند به آسانی فعالیتها و اعمالی را که انجام می‌شود، مشاهده کنند که این امر مستلزم گشایش و دسترسپذیری، ارتباطات و پاسخگویی است.

 

وی افزود: به میزانی که شفافیت در یک سیستم کمتر باشد، آن سیستم درگیر فساد و ناکارآمدی بیشتری خواهد بود چراکه شفافیت با مسئله‌ی مشروعیت یک سیستم پیوند مستحکمی دارد؛ هرچه سیستم شفافیت بیشتری داشته باشد، رضایت عمومی و اعتماد اجتماعی بیشتری کسب کرده و در نتیجه مشروعیت آن افزایش می‌یابد.

 

شهردار لنگرود اضافه کرد: یکی از مشکلات حوزه شفافیت فهم ناقص از گردش آزاد اطلاعات است؛ چراکه اگر اطلاعاتی در یک نهاد یا مؤسسه عمومی و دولتی جمع‌آوری و دسته‌بندی شود اما انتشار عمومی پیدا نکند نمی‌توانیم آن‌ را شفافیت بنامیم یا حتی اگر این اطلاعات به صورت ناقص هم منتشر شود باز در ذیل مفهوم شفافیت قرار نمی‌گیرد.

 

رجایی در پایان با بیان اینکه "سامانه شفافیت" از بهار امسال به آسانی در پرتال شهرداری لنگرود در دسترس همگان است عنوان کرد: از همه شهروندان لنگرودی نیز بابت اهمیت و پیگیری این موضوع تشکر می کنم و امیدوارم با همکاری و تعامل دوسویه بتوانیم در جلب اعتماد و رضایت نسبی مردم گام های محکم تری برداریم.

 

 

گفتنی است که طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تمامی داده‌ها به 4 دسته شخصی، اسرار دولتی، اطلاعات تجاری و اطلاعات عمومی تقسیم‌بندی می‌شود که اطلاعات شخصی، اسرار دولتی و تجاری از شفافیت مستثنی شده‌اند اما تمامی اطلاعات عمومی که شامل ضوابط، آئین‌نامه‌ها، آمار و ارقام ملی و رسمی، اسناد و مکاتبات اداری است، باید در دسترس عموم مردم باشد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار