معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد، خواستار پایان دادن به سیاست تحریم و تهدید آمریکا علیه ایران شد و گفت که نمی توان خواستار مذاکره با تهران بود و همزمان، با اعمال تحریم و تحریک آنها را دور کرد.
کد خبر: ۷۷۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 21 August 2019

روسیه خواستار پایان تحریم‌ها علیه ایران شد

 

تابناک / معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد، خواستار پایان دادن به سیاست تحریم و تهدید آمریکا علیه ایران شد و گفت که نمی توان خواستار مذاکره با تهران بود و همزمان، با اعمال تحریم و تحریک آنها را دور کرد.

دیمیتری پولیانسکی عصر سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع صلح و امنیت بین الملی با تمرکز بر چالش های خاورمیانه برگزار شد، خطاب به وزیر خارجه آمریکا افزود: آقای پومپئو ، ما خیلی با دقت به صحبت های شما گوش فرا دادیم ، حتی از همکارانم خواستم کلمه به کلمه را دقت کنند، زیرا واقعاً خیلی به گفتار شما بستگی دارد.

 

وی ادامه داد: معلوم شد که شما از کلمات زیادی استفاده کرده اید که دارای مفهوم منفی هستند. "چالش" ، "مهار" ، "درگیری" ، "رژیم" ، "محدودیت" ، "مخالفت" ، "تهدید".

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: تنها یک بار از کلمه "همکاری" استفاده کردید و سپس در متن "ائتلاف علیه ایران" هرگز از کلمه "گفت‌وگو" استفاده نکردید. از دیدگاه ما ، این دو کلمه و این دو مفهوم هستند که در مرکز هر تلاش دیپلماتیک قرار دارند.

پولیانسکی با بیان اینکه همچنین متوجه شدیم که درباره خلیج فارس بسیار و عاطفی صحبت کردید، اظهار کرد: ما هم از وضعیت این منطقه بسیار نگران هستیم. تنها تفاوت این است که شما در ابتدا ائتلافی علیه ایران ایجاد کرده و این کشور را به اصلی ترین و تقریباً تنها منبع مشکلات و نوعی "امپراتوری شر" تبدیل می کنید .

وی با تاکید بر اینکه تنش های اخیر در خلیج فارس از نظر روسیه تصنعی ایجاد و پمپاژ شد، افزود: در مقابل زمینه های اتهام های متقابل، حضور نظامی کشورهای غیر منطقه ای افزایش یافت که خطرات درگیری مسلحانه را ایجاد می کند. هر حادثه ای می تواند منجر به درگیری شود که عواقب مخربی به همراه خواهد داشت.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه از همه طرف ها می خواهیم خویشتنداری داشته باشند، ادامه داد: تلاش کنند تا از روش های سیاسی و دیپلماتیک، تنش ها را کاهش دهند و مشکلات خود را حل کنند. این امر حاکی از آن است که قبل از هر چیز باید اولتیماتوم، تحریم و تهدیدات برداشته شود..

پولیانسکی اضافه کرد: ما همیشه اعتقاد داشته ایم که مذاکرات در هر شرایطی ممکن است ، به شرط آنکه طرف ها مایل باشند براساس اصول حقوق بین الملل، عمل دیپلماتیک و کرامت، آنها را با احترام متقابل انجام دهند.

وی تصریح کرد: بنابراین، ما همچون اکثر قریب به اتفاق کشورهای منطقه نمی توانیم خشنود باشیم، هنگامی که خواستار نشستن ایران در میز مذاکره هستیم با تحریکات مستقیم و تحریم های شدید، آنها را دور کنیم.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: با چنین رویکردی به سختی می توان انتظار داشت که پاسخی از طرف ایرانی داشته باشید. من مستقیم می خواهم بگویم: ما این منطق را نمی بینیم که همکاران آمریکایی ما با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ، اکنون از ایران می خواهند که بدون هیچ پیش شرطی مذاکرات را آغاز کنند.

پولیانسکی خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن اینکه ۸۰ درصد تجارت ایران تحت تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا قرار دارد، غیرممکن است.

وی با انتقاد از عملکرد آمریکا در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ افزود: در واقع آمریکا با نادیده گرفتن تعدادی از قوانین بین المللی، کشورهایی که به دنبال اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ هستند را مجازات می کند.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: حتی با این وجود این شرایط دشوار، ما برای متقاعد کردن همکاران ایرانی و آمریکایی که باید از موقعیت خطرناک دور شویم، حل اختلافات را از طریق گفت وگوی متمدنانه آغاز کنیم و به سیاست اولتیماتوم، تحریم ها و باج گیری پایان دهیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار