فرمانده پلیس راه کشور گفت: از سال آینده به هیچ عنوان پراید در کشور شماره‌گذاری نخواهد شد.
کد خبر: ۷۷۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ 17 August 2019

 

تابناک / سردار سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راه کشور در کمیسیون ملی راه‌ها در قزوین گفت: بر اساس آمار‌ها سالانه بیش از ۵ درصد تولید ناخالص ملی در کشور صرف حوادث رانندگی می‌شود.

او با بیان اینکه ایمن سازی راه‌ها، از بین بردن نقاط حادثه خیز، افزایش روشنایی مسیر، آگاهی بخشی به رانندگان و ایمنی وسایل نقلیه از مواردی است که در جهت کاهش تصادفات به آن نیازمندیم ، افزود: در حوزه ایمنی وسایل نقلیه ، سهم پراید در تصادفات جاده‌ای در کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید برای آن تصمیم گیری کلی صورت گیرد.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه پلیس راهور ناجا به صراحت اعلام کرده که از سال آینده به هیچ عنوان پراید در کشور شماره گذاری نخواهد شد، عنوان کرد: معتقدیم سرنوشت پراید باید به زودی در کشور تعیین شود، تا از جان و مال مردم محافظت کنیم .

او  اضافه کرد:بر اساس استانداردهای موجود پراید از ایمنی لازم برخوردار نیست و نمی تواند جان سرنشینان خود را حفظ کند.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: برخی استان‌ها در کاهش حوادث جاده‌ای نمودار سینوسی دارند و برخی همچنان با افزایش تلفات مواجهند، اما قزوین از استان‌های شاخصی است که روند کاهش سوانح جاده‌ای و میزان تلفات آن همواره روبه کاهش بوده که جای تقدیر دارد.

سردار حسینی افزود: استان قزوین همکاری بسیار خوبی با ما داشته و روند کاهشی سوانح و تلفات در جاده‌های آن بیانگر برنامه ریزی، اقدامات موثر، مدیریت خوب و همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی است که خود را ملزم می‌دانیم حمایت لازم را برای تامین نیاز‌های اساسی پلیس راه قزوین انجام دهیم.

علت ۹۳ درصد از تصادفات عامل انسانی است

فرمانده پلیس راه کشور در قزوین گفت: علت ۹۳ درصد سوانح رانندگی عامل انسانی است که با افزایش ایمنی خودرو‌ها این آمار کاهش می‌یابد.

سردار سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راه کشور در کمیسیون ملی راه‌ها در قزوین گفت: با وجود این که سهم انسان در وقوع تصادف بیش از ۹۰ درصد است، اما با اقدامات اساسی در جاده و ایمن سازی خودرو‌ها می‌توان تلفات جاده‌ای را کاهش داد.

 

او با بیان اینکه نباید تاوان خسارت انسانی مرگ باشد،گفت: باید در جاده شرایطی ایجاد شود که یک غفلت راننده را ببخشد و جانش را نگیرد.

سردار حسینی افزود: باید شبکه‌های ترافیکی کشور از مرگ کم کند و خودرو‌های ما ایمن باشند تا بسادگی جان راننده را نگیرد و این همه خسارت سنگین را به کشور تحمیل نکند.

فرمانده پلیس راه کشور بیان کرد: در سال‌های گذشته سالانه ۲۷ هزار کشته در جاده‌های کشور داشته‌ایم که وضعیت نگران کننده‌ای برای کشور ایجاد کرده است و با اقدامات انجام شده کاهش ۲۰ درصدی حوادث را تجربه کرده ایم و امروز به ۱۷ هزار کشته رسیده ایم که باز هم باید این تعداد کاهش یابد.

او گفت: با توجه به بالا بودن تعداد سوانح به اصلاح رفتار و فرهنگ رانندگی نیازمندیم و این کار باید با کمک همه دستگاه‌های مرتبط و رسانه‌ها صورت گیرد.

سردار حسینی گفت: در بازدید میدانی از استان‌ها وضعیت سوانح و تلفات جاده‌ای و علل حوادث را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم با خرد جمعی و همکاری دستگاه‌های ذیربط با اقدامات موثر برای کاهش سوانح برنامه ریزی کنیم.

او افزود: از همه توان و امکانات پلیس راه برای رفع مشکلاتی که منجر به سوانح می‌شود، استفاده خواهیم کرد و استان‌هایی که همکاری بهتری داشته باشند از حمایت‌های ما در مرکز برخوردار خواهند شد.

شهریور ماه بیشترین ترافیک و سوانح جاده‌ای را دارد

سردار حسینی گفت: ماه شهریور به دلیل سفر‌های تابستانی و ترافیک بالا در جاده‌های استان و احتمال وقوع حوادث زیاد برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و زمان بحران برای پلیس راه تلقی می‌شود که امیدواریم با بسیج همه امکانات و اطلاع رسانی مناسب بتوانیم این ایام را با کمترین حادثه سپری کنیم.

او بیان کرد: باید روند منطقی کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای با جدیت دنبال شود و بتوانیم با کمک مردم، شهریور ماه را با کمترین سوانح پشت سر بگذاریم.

برچسب ها: پراید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار