فرماندار دهلران گفت: با گذشت بیش از یک سال از نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران مصوبات آن جلسه با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است.
کد خبر: ۷۷۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 17 August 2019

تابناک ایلام::بیش از یک سال از نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران که با حضور استاندار ایلام، نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی وجمعی از مدیران کل در شهرستان دهلران برگزار شد ،می‌گذرد. در آن سفر مصوباتی درحوزه‌های مختلف برای توسعه شهرستان تصویب شد که نقش موثری در توسعه  این شهرستان داشتند وامروز با گذشت بیش از یک سال از مصوبات آن جلسه شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی مصوبات سفر استاندار در شهرستان دهلران هستیم .

برای بررسی بیشتر مصوبات ،گفتگویی با عسکری فرماندار شهرستان دهلران داشته ایم.

فرماندار دهلران گفت: بدون شک توسعه زمانی محقق می‌شود که برنامه‌ها وسیاست‌های ابلاغی به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرند.

مجید عسکری در گفتگو باخبرنگار ما بیان داشت: شهرستان دهلران دارای منابع غنی در حوزه‌های مختلف است وباید برای توسعه این شهرستان واز طرفی ایجاد اشتغال با بهره مندی از منابع موجود ،مسیرتوسعه این شهرستان را در پیش گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با کمک دولت تدبیر وامید و برنامه ریزی نماینده عالی دولت در استان در خصوص توسعه همه جانبه استان اقدمات وبرنامه‌های بسیار ارزشمندی اجرایی یا در حال اجر است که می‌تواند برای آینده نوید بخش باشد.

عسکری افزود: بدون شک زمانی توسعه معنا پیدا خواهد کرد که امورات بر اساس ظرفیت‌های موجود هر منطقه برنامه ریزی شود که خوشبختانه در شهرستان دهلران در حوزه‌های مختلف اقدامات موثری انجام ویا در حال انجام است که این امر نشان از توجه دولت واز طرفی برنامه ریزی منطقی برای بهره مندی از ظرفیت‌های موجود است.

نماینده عالی دولت تدبیر وامید در شهرستان دهلران بیان داشت: خوشبختانه ۸۰ درصد پروژه‌های مصوبات سفر استاندار به این شهرستان مرزی عملیاتی شده است.

عسکری اظهار داشت: سلیمانی دشتکی استاندار ایلام برای توسعه شهرستان دهلران به صورت رسمی دوباربه این شهرستان سفر کرده که ۳۴ مصوبه در حوزه‌های مختلف مصوب شده است.

وی گفت: از مهم‌ترین این مصوبات، راه، منابع آب، سامانه گرمسیری، آب روستایی، منابع طبیعی، نوسازی مدارس، گازرسانی و زیرساخت‌های چیلات هستند که اقدمات موثری در این زمینه انجام شده است.

فرماندار دهلران عنوان کرد: تکمیل چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک به طول ۱۲ کیلومتر با اعتباربالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال و مرحله دوم آن به طول ۱۸ کیلومتر و اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۳۰ درصد در دست اقدام است.

وی در حوزه راه به جاده چم سرخ با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: با این اعتبار ۱۰ کیلومتر از این مسیر به مناقصه رفته و پیمانکار مشغول فعالیت است.

عسگری در خصوص عملیات ترمیم و سپس اجرای آسفالت مسیر گوراب به زرآب به طول ۱۵ کیلومتر و مرحله دوم آسفالت ۱۰ کیلومتر از مسیر کاور به پهله گفت: قرارداد هر ۲ پروژه بسته شده و تاکنون برای مسیر گوراب به زرآب اعتباری اختصاص نیافته و ۱۰ کیلومتر دوم کاور به پهله نیز به دلیل نبود قیر فعلا اجرایی نشده است.

عسکری در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر دهلران گفت:۱۹۷۵ واحد در قالب ۱۴ تعاونی در شهرستان دهلران وجود دارد که از این مجموع ۷۲۴ واحد در طی قرارداد سه جانبه در حال تکمیل و توسط دادگستری شهرستان مراحل قانونی از جمله تعیبن قیمت صورت گرفته است که این برآورد قیمت باید به تایید سازمان ملی زمین و مسکن برسد وتعداد ۳۶ واحد نیز تحویل متقاضیان شده است.

نماینده عالی دولت بیان داشت: از مجموع واحد‌های باقی مانده ۵۲۰ واحد به مزایده، ۱۰۸ واحد به کمیته امداد و ۶۰ واحد نیز به بهزیستی واگذار شده است.

عسگری در خصوص احداث ۱۱ واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد و سپاه در بخش زرین آباد گفت: از این تعداد ۴ واحد بهره برداری و ۷ واحد در دست اقدام و مرحله فنداسیون هستند.

وی با شاره به اینکه ساماندهی چشمه‌های آبگرم از دیگر مصوبات سفر استاندار به دهلران است گفت: مطالعه مرحله اول و دوم طرح مذکور انجام و اسناد مناقصه طرح نیز تهیه و فراخوان شناسایی سرمایه گذار انجام و پیمانکار مشخص و با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هفته دولت سال جاری کلنگ زنی می‌شود و در مجموع برای حدود سه کیلومتر تامین روشنایی مسیر جاده دسترسی به آبگرم بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

فرماندار دهلران بیان داشت:با اجرای سامانه گرمسیری ۴۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش قرار خواهد گرفت که پیگیری افزایش سهم آب اراضی شهرستان از این سامانه به سازمان برنامه وبودجه ارجاع شده است که فعلا نتیجه حاصل نشده است ضمن اینکه افزایش سطح زیر کشت پهله پرچینه از ۸۴۰ هکتار به یک هزار و ۲۰۰ هکتار نیز از این مصوبات بوده که برای توسعه آن امسال از محل کمیته برنامه ریزی هشت میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص یافت.

فرماندار دهلران به مصوبات در حوزه آب و فاضلاب روستایی به آبرسانی به روستا‌های بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: خط انتقال آب شرب روستا‌های بیشه دراز و کاور به طول ۱۷ کیلومتر و تجهیزات مخزن و چاه با ۹۵ درصد پیشرفت در حال اجراست برای این پروژه که از مصوبات سفر است اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

عسگری در خصوص آبرسانی به روستا‌های بخش موسیان نیز گفت: آبرسانی به روستا‌های "عین غانم" و"صمانه" که شامل احداث یک مخزن ۱۰۰ متر مکعبی و احداث ۲ چاهک و ایستگاه پمپاژ با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال است که پروژه عین غانم تکمیل و پروژه صمانه با ۳۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.

وی در خصوص فرسودگی خط انتقال آب شرب گوراب به زرین آباد به طول ۲۵ کیلومتر افزود: برای این پروژه در اعتبارات سال جاری سه میلیارد ریال برای آب روستایی پیش بینی شده است و در خصوص حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اصلاح خط انتقال آب زرین آباد هم آب روستایی اقدام کرده که بدلیل معارض تاکنون عملیاتی نشده است.

فرماندار دهلران تامین آب شرب بازارچه مرزی چیلات با خط انتقال ۱۴ کیلومتر و با پیشرفت کلی ۶۰ درصد را از دیگر مصوبات سفر استاندار ایلام ذکر کرد و یادآور شد: حفاری چاه و احداث ساختمان ایستگاه پمپاژ با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مخزن ۲۰۰ مترمکعبی تکمیل و برای مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۳۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی در خصوص مصوبه احداث ۲ زمین چمن مصنوعی برای بخش‌های پهله و میمه تاکید کرد: زمین چمن مصنوعی میمه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه هفت میلیارد ریال در حال اجرا بوده و زمین چمن مصنوعی پهله نیز در حال پیگیری است.

عسگری در خصوص عملیات اجرایی احداث بخشداری میمه که از مصوبات سفر است، اظهار داشت: این پروژه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص یافته است

وی جاده دسترسی به سر میدان را از دیگر مصوبات ذکر کرد که ۳۰ درصد پیش رفت دارد، خاک برداری و زیرسازی این مسیر چهار کیلومتری و احداث ۲ دهنه پل مسیر با هزینه اعتبار یک میلیارد ریال در حال انجام است.

فرماندار دهلران احداث کارخانه آب معدنی در میمه را از دیگر مصوبات دانست و گفت: طرح تهیه و مراحل استعلام انجام و به سازمان شهرداری‌ها ارائه و برای اجرای آن ۴۰ میلیارد ریال به سازمان شهرداری‌ها پیشنهاد شد.

وی از واگذاری طرح هادی میمه و پهله به مشاور خبر داد و گفت: در خصوص بافت‌های فرسوده شهر پهله نیز اقدامات لازم انجام و واحد‌های تحت حمایت و خسارت دیده از سیل، واگذاری پروانه رایگان و مابقی بر اساس تعرفه بوده و تسهیلات نیز واگذار شده است.

عسگری در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به پروژه احیا، بازسازی و ساماندهی آبشار تختان اشاره و افزود: برای این پروژه از محل اعتبارات استانی پنج میلیارد ریال مصوب شد.

وی از واگذاری پروژه به پیمانکار خبر داد و افزود: فاز اول این پروژه شامل جاده دسترسی به طول سه کیلومتر، سکوی نشیمن و پله‌های سنگی ملاتی است که با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال اجراست.

وی ادامه داد: پروژه نوسازی مدرسه سه کلاسه عین خوش با توجه به تامین اعتبار پروژه از محل اوراق بند (ز) تبصره ۵ که عملیات اجرایی آن با اعتبار پنج میلیارد ریال به اتمام رسیده و هفته دولت سال جاری بهره برداری می‌شود.

عسگری در خصوص گازرسانی به شهرستان گفت: گاز رسانی به شهرستان با پیشرفت ۹۰ درصد در اجرای شبکه و علمک و خطوط تغذیه در حال اجرا می‌باشد.

فرماندار دهلران به اجرای ۶۱۰ هزار متر شبکه و خطوط بین روستایی در بخش زرین آباد اشاره کرد و گفت: اجرای ۱۹۶ هزار متر شبکه پلی اتیلن در شهر میمه و آماده بودن پکیج اجرای شبکه و علمک برای روستا‌های زرین آباد و میمه و همچنین طول خط تغذیه فلزی زرین آباد و میمه ۸۲ هزار متر است که اکنون ۶ پیمانکار در آن فعال هستند که ۶۰ هزار متر آن اجرا شده است.

عسگری گفت: ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش از دیگر مصوبات بود که این مهم نیز بعنوان هدیه دولت در اوایل سال جاری انجام شد و همچنین نصب سیگنال تلویزیونی دهلران از دیگر مصوبات این سفر بود که بخشی سال گذشته مرتفع و بخشی هم امسال در دستور کار است و فرمانداری ویژه نیز در حال پیگیری می‌باشد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار