وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشور در تامین اقلام داروهای اساسی کمبودی ندارد و داروهای مورد نیاز بیماران خاص و سخت درمان نیز با ارز دولتی تامین شده است.
کد خبر: ۷۷۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ 15 August 2019

 

تابناک / «سعید نمکی» عصر پنجشنبه در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی در شهرستان محلات به اصحاب رسانه توضیح داد: سامانه  تحویل دارو برای بیماران خاص در در منزل ایجاد شده و  این سامانه برای جلوگیری از مراجعه  بیماران سخت درمان به مراکز عرصه دارو و ایستادن در صف است.
وی یادآور شد: به منظور حمایت از تولید داخل از واردات داروهایی که امکان ساخت آن ها در کشور وجود دارد جلوگیری شده و از پزشکان خواسته شده در نسخ تجویزی داروهایی را بگنجانند که در داروخانه ها موجود باشد و از سردرگمی بیماران جلوگیری شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در سایه برنامه ریزی اجازه داده نمی شود حتی یک روز هم مردم کشور با مشکلی به نامکمبود دارو مواجه باشند.
نمکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که کمبود  اساسی در شمار  پزشک برای کشور وجود ندارد.
وی اظهار داشت: پنج هزار دانشجوی پزشکی اکنون در کشور وجود دارد و سالانه هفت هزار نفر از مراکز علمی دانش آموخته می شوند و به جامعه پزشکان می پیوندند.
وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی خاطرنشان کرد: توزیع نامناسب نیروی پزشکی در برخی نقاط کشور باید برطرف شود و برخی پزشکان عمومی به دلیل نبود انگیزه کافی از حضور در مناطق محروم خودداری می کنند و به فعالیت های دیگر اشتغال دارند.
نمکی از اختصاص ۳۰ درصد ظرفیت رشته های پزشکی به افراد بومی استان ها خبرداد و افزود : با اقدامات انجام شده تا چهار سال آینده مشکل کمبود پزشک در نقاط مختلف کشور حل می شود
وی  اظهار داشت: شهرستان محلات در طرح بسیج ملی فشار خون در کشور جز استان های برتر بوده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت محلات در آینده نزدیک آغاز می شود.
نمکی افزود: بیمارستان محلات از جمله مراکز درمانی فرسوده است که بازسازی و به روز رسانی آن در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به استان مرکزی از مراکز بیمارستانی و درمانی شهرستان های ساوه، محلات و دلیجان سرکشی کرد و عملیات اجرایی یک پایگاه سلامت و بهره برداری از درمانگاه خیریه محلات با حضور وی انجام شد.
بهره برداری از خط دارویی حدید واحد مهبان داروی ساوه و شرکت در نشست بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان های محلات و دلیجان از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: سعید نمکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار