سرعت زیاد و ناتوانی در کنترل خودرو ،انحراف به چپ و همچنین خواب‌آلوده بودن رانندگان سه دلیلی است که در استان فارس منجر به بروز سوانح ترافیکی و جان باختن ۴ نفر و زخمی شدن ۸ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های این استان شده است.
کد خبر: ۷۷۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 15 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:روزی نیست که خبری از جان باختن و یا زخمی شدنمسافرانی از استان فارس در پی بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی نباشد.

طی سال‌های اخیر فارس همواره در صدر جدول تعداد کشته‌ شده‌های حوادث ترافیکی کشور قرار داشته است و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۴ نفر کشته و ۸ زخمی در اثر بی‌توجهی و عدم رعایت قوانین رانندگی از سوی راننده‌ها بجا مانده است.

 

واژگونی سواری لیفان در رستم
فرمانده انتظامی شهرستان رستم روز پنجشنبه از واژگونی یک سواری لیفان در محور بابامیدان- یاسوج و یک کشته و ۳ مصدوم در این حادثه خبر داد.

سرهنگ سلطانعلی عزیزی در تشریح این حادثه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک سواری لیفان در محور بابامیدان- یاسوج، گشت تصادفات پلیس به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه به علت واژگونی یک سواری لیفان، یک نفر در دم فوت کرد و ۳ نفر دیگر مصدوم که توسط تیم فوریت های پزشکی به مراکز درمانی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رستم با اشاره به اینکه کارشناس تصادفات پلیس‌ راه، علت حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئن اعلام کرده اظهار داشت: از رانندگان وسایل نقلیه انتظار داریم با سرعت مجاز و با هوشیاری کامل رانندگی کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

شهرستان رستم در فاصله ۱۶۴ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

 

یک کشته و ۲ مجروح نتیجه برخورد ۲ موتورسیکلت
رئیس مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس فارس هم اعلام کرد : برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در محور مواصلاتی زرین دشت، یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرگرد حمید افرامن روز پنجشنبه افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در محور مواصلاتی زرین دشت، گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

افرامن ادامه داد: در این حادثه راکب یک دستگاه موتورسیکلت به علت انحراف به چپ با یک موتورسیکلت با ۲ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه در این حادثه راکب موتورسیکلت به علت شدت ضربه وارده در محل فوت کرد،افزود: راکب و ترک نشین دیگر مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

زرین دشت در ۲۷۲ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس واقع شده است.

 

واژگونی ال۹۰ با ۲ کشته و ۳ مجروح
در حادثه‌ای دیگر بر اثر واژگونی یک سواری ال۹۰ در محور آباده به سمت ایزدخواست، ۲ نفر کشته و ۳ نفر نیز مجروح شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس در این باره،بیان کرد: صبح امروز در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور آباده به سمت ایزدخواست، مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یک سواری ال۹۰ با ۵ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن ۲ نفر از سرنشینان در دم فوت و ۳ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان خستگی و خواب آلودگی از جانب راننده را علت وقوع این حادثه اعلام کرده‌اند، به رانندگان توصیه کرد: به چشمهای خسته اعتماد نکنند و سرنشینان خودرو نیز به وضعیت جسمی و هوشیاری راننده توجه داشته باشند تا بتوان از وقوع چنین حوادث مرگباری جلوگیری کرد.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۳ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار