دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشوربا بیان اینکه وضعیت این استان در شیوع مصرف موادمخدر بسیار بهتر از میانگین کشوری است، گفت: میزان شیوع مصرف موادمخدر در آذربایجان شرقی ۱.۳ درصد است و در بین استان ها، در رتبه ۲۸ قرار دارد.
کد خبر: ۷۷۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ 14 August 2019

به گزارش تابناک تبریز، سردار"اسکندر مومنی" در بازدید از مرکز نگهداری و درمان ماده ۱۶ تبریز، اظهار داشت: با وجود اینکه وضعیت این استان در سایر حوزه‌های مواد مخدر خوب و نسبت به میانگین کشوری بهتر است، اما متاسفانه شیوع مصرف موادمخدر در بخش کارگری ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر بوده که مسئولان استانی باید در این زمینه تلاش‌های فرهنگی گسترده ای انجام دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت آذربایجان شرقی در شیوع مصرف موادمخدر بسیار بهتر از میانگین کشوری است، گفت: میزان شیوع مصرف در این استان ۱.۳ درصد است و از میان استان ها، آذربایجان شرقی در رتبه ۲۸ قرار دارد که این رقم در متوسط کشوری معادل ۵.۴ درصد می‌باشد.

مومنی ادامه داد: در حوزه شیوع موادمخدر بین دانش آموزان نیز آذربایجان‌شرقی با ۴۳ صدم درصد رتبه آخر در بین استان‌ها را دارد که این میزان در متوسط کشوری برابر با ۲.۱ درصد است.

به گفته این مقام مسئول، در زمینه شیوع موادمخدر در بین دانشجویان نیز آذربایجان شرقی با ۱.۶ درصد رتبه ۲۸ کشور را به خود اختصاص داده که در این زمینه نیز میانگین کشوری ۴.۷ درصد است.

وی، اقدامات خیرین، نیکوکاران و مسئولان آذربایجان‌شرقی برای مقابله و درمان اعتیاد را بسیار مهم و تحسین برانگیز خواند و با بیان اینکه مرکز ماده ۱۶ تبریز در کشور نمونه و بهترین است، افزود: این مرکز با کمک خیرین و نهادهای مختلف بهترین امکانات و شرایط برای درمان، سم زدایی و اشتغال معتادان بهبودیافته مهیا شده که قابل ستایش است.

در ادامه این بازدید، استاندار آذربایجان‌شرقی دکتر " محمدرضا پور محمدی" با بیان اینکه توسعه مرکز ماده ۱۶ تبریز جزو مطالبات اصلی مردم و مسئولان استان از ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری است، گفت: طرح توسعه این مرکز آماده و نیازمند مساعدت و کمک مالی دولت و ستاد است تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی، وجود مرکز نگهداری و درمان ماده ۱۶ در تبریز آغاز راه سخت و دشوار مبارزه با موادمخدر و جلوگیری از شیوع آن در جامعه بیان و اضافه کرد: بحث اصلی ما در این خصوص اشتغال معتادان بهبودیافته است که برای جلوگیری از بازگشت دوباره آنها به چرخه استعمال باید برنامه‌های اساسی تر و اقدامات موثری به انجام برسد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تلاش آحاد مردم، نیکوکاران، خیرین و مدیریت آذربایجان‌شرقی بر این است به هر نحو ممکن مسیری را که در ایجاد مرکز نگهداری ماده ۱۶ شروع کرده‌اند با موفقیت و بهبود معتادان و اشتغال آنها به پایان برسانند.

این گزارش می افزاید ، مرکز نگهداری و درمان ماده ۱۶ موادمخدر تبریز در سال ۱۳۹۲ در فاصله ۵ کیلومتری شمال‌غرب تبریز در زمینی به مساحت ۶ هکتار و زیربنای ۶ هزار مترمربع و تعداد ۶ سوله شامل کارگاه‌های خیاطی، قالی بافی، بسته بندی، نجاری، نقاشی، ساخت مصنوعات فلزی و مبلمان و کفاشی و همچنین ساختمان اداری ۶۰۰ مترمربعی ایجاد و از دی ماه ۱۳۹۳ بهره‌برداری از آن آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار