تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، مطالبه شهروندان است و برای همیشه استمرار خواهد یافت.
کد خبر: ۷۷۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 11 August 2019
 
جشنواره تئاتر خیابانی مطالبه شهروند لاهیجان است

 

تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، مطالبه شهروندان است و برای همیشه استمرار خواهد یافت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا فیروز فاضلی در نشست خبری بمناسبت رونمایی از پوستر دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروندان لاهیجان اظهار داشت: این جشنواره از مطالبات مردم این شهرستان به شمار می رود و همه در لاهیجان منتظرند که تئاتر خیابانی لاهیجان در فصل تابستان اجرا شود.

وی افزود: تلاش دست اندارکاران و این اداره کل آن است که جشنواره هر سال نسبت به سال قبل با رونق ، برجستگی و تاثیرگذاری بیشتری برگزار شود و اقدامات به گونه ای باشد که تاثیرگذاری این اجرا در شهروندان بیشتر شود.

فاضلی خاطرنشان کرد: در اندک زمانی از ۷۰شهرستان و ۲۵استان کشور چنین آثار گرانقدری به این جشنواره بویژه در بخش کودک می رسد که نشان از اهمیت و تاثیرگذاری آن است زیرا کودک بیشترین مقصد جامعه هدف و تاثیرگذار است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش فرهنگی یادآور شد: هزینه برای بسیاری از مسایل فرهنگی و هنری، هزینه محسوب نمی شود بلکه سرمایه است و این سرمایه گذاری در بخش فرهنگی کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اظهار داشت: کودکی که کتاب می خواند ، موسیقی گوش می دهد ، تئاتر می بیند و دست به هنری می برد عملا این کودک بیمه شده و اگر در بخش هنر و فرهنگ که سرمایه های طولانی مدت است برای کودکان هزینه نشود، مطمئنا برای به راه آوردن این کودک و نوجوانان علاوه بر اینکه وقت بیشتری گذاشته خواهد شد ، جامعه باید هزینه بیشتری پرداخته کند.

وی جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان را یکی از رخدادهای فرهنگی گیلان دانست و گفت: این تنها جشنواره ای در استان است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن مشارکت و حمایت می کنند.

آیین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان و افتتاح دبیرخانه دائمی این جشنواره با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و معاون هنری این اداره کل ، فرماندار لاهیجان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان، اعضای ستاد اجرایی جشنواره، جمعی از مدیران شهرستان، اصحاب رسانه و هنرمندان در عمارت باغ ملی لاهیجان برگزار شد.

دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه جاری با حضور هنرمندان نمایشی ۲۵ استان کشور در شهر لاهیجان برگزار می شود. لاهیجان در شرق استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار