ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به نامگذاری دهه ولایت بر برگزاری جشن‌ها و مراسمات مردمی در دهه ولایت تأکید کردند که مردم به صورت خودجوش منازل و محله‌های خود را با پرچم و چراغ‌ها آذین‌بندی کنند.
کد خبر: ۷۷۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 10 August 2019

به گزارش تابناک تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به شهادت امام محمدباقر(ع) و تأثیر علم و دانش آن امام رئوف در شرایط فعلی اظهار داشت: امروز شاهد اقدامات علمی و فرهنگی امام باقر(ع) در زندگی روزمره هستیم که نمود آن گستردگی در حوزه علم، دانش و فرهنگ به همراه نخبه‌پروری و آثار گرانبهای دینی است.

 ‏وی با اشاره به نمود علم در حکومت‌ها بیان کرد: دوره پهلوی مقوله علم نادیده گرفته شده بود و در واقع نگذاشتند که در کشور ما گسترش پیدا کند و نتیجه آن چیزی شد که همه شاهد آن بودیم و در حال حاضر نیز باید با توجه به توصیه‌ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در پرورش و بکارگیری مقوله علم در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای به علم‌‌آموزی و گسترش آن داشته باشیم.

امام جمعه شهرری سپس با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو افزود: روز عرفه، عید قربان و عید غدیر در فرهنگ دینی ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌توان گفت بعد از ماه مبارک رمضان از نظر معنویت روزی به عظمت روز عرفه امام حسین(ع) وجود ندارد.

شاهچراغی با تأکید بر برگزاری پرشور نماز عید قربان تصریح کرد: نماز عید قربان از نظر اهمیّت کمتر از نماز عید سعید فطر نیست و مؤمنان نباید از قربانی کردن در این روز غافل شوند و برای قربانی کردن لازم نیست حتماً افراد شخصاً اقدام به قربانی کنند بلکه می‌توانند چند نفری یک قربانی در این روز انجام داده و بین نیازمندان توزیع کنند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری دهه ولایت گفت: در دهه ولایت جشن‌ها و مراسم نباید دولتی شودو مردم باید خودجوش منازل و محله‌های خود را با پرچم و چراغ آذین بسته و از اطعام در این روز که فضیلت بسیاری دارد غافل نشوند، لذا ستادهای مردمی غدیر در این زمینه وظیفه سنگینی برعهده دارند.

در شرایط تهاجم فرهنگی دشمنان، اصحاب رسانه وظیفه سنگینی‌ برعهده دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به 17 مردادماه و گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: امروز در شرایطی که دنیای استکبار با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی حملات وسیعی را علیه ملت ایران به جریان انداخته است، وظیفه اصحاب رسانه بیش از پیش سنگین‌تر شده است.

وی سپس با اشاره به گرامیداشت یاد شهدای سال 66 که به دست رژیم سعودی به شهادت رسیدند بیان کرد: جرم این شهدا برگزاری حج ابراهیمی و برائت از مشرکان بود که به دست آل سعود به شهادت رسیدند، دست رژیم پلید آل سعود از شهدای مکه تا شهدای منا و شهدای جبهه مقاومت به خون‌ آغشته است که آن‌ها باید بدانند که ملت ایران از این خون‌های به ناحق ریخته شده نخواهد گذشت و در این راستا لازم است دستگاه دیپلماسی به صورت جدی پیگیر همه این جنایت‌ها در مجامع جهانی باشد.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه با اشاره به 21 مردادماه روز «حمایت از صنایع کوچک» افزود: امروز در شرایط جنگ و جهاد عرصه اقتصادی در راستای تحقق شعار رونق تولید باید صنایع کوچک مورد حمایت قرار گیرد، باید مردم در این حوزه‌ها ورود پیدا کنند که ظرفیت‌های اقتصادی ایران بسیار بالا است.

محمودی تصریح کرد: مسئولان باید در عمل از صنعت و تولید حمایت کنند که در این صورت ایران قطعاً می‌تواند بدون تکیه بر نفت در حوزه‌های اقتصادی اعجاب برانگیز باشد، باید حوزه صنعت و تولید گام‌های جدی‌تری برداشته شود تا بتوان در حوزه اقتصاد پوزه استکبار را به خاک مالید.

وی سپس با اشاره به معضلات فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی بیان کرد: مسئولان و دستگاه‌ها هر کدام به وظیفه قانونی و انقلابی خود عمل کنند تا امنیت قاطعانه و در چارچوب ضوابط در جامعه ایجاد شود.

همّت ایرانی در کنار محور مقاومت هیمنه پوشالی دشمنان را درهم می‌شکند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین حیدری امام جمعه موقت شهریار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهریار ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام محمدباقر(ع) با اشاره به ویژگی‌های بندگان مقرب درگاه حق اظهار داشت: حضانت و سرپرستی یتیم، رسیدگی به امور ضعفا، توجه به والدین است و انفاق به پدر و مادر و برخورد توأم با مهر و عطوفت از ویژگی‌هایی است که بندگان خدا را به امیدوار به رحمت الهی می‎‌کند.

وی سپس با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان بیان کرد: در این روز توانمندان باید درک بهتری نسبت به حال فقرا داشته باشند و اگر به لحاظ شرایط اقتصادی امکان کمک به تنهایی وجود ندارد به صورت گروهی و در کنار هم اقدام شود.

امام جمعه موقت شهریار در ادامه با اشاره به روز جوانان افزود: مسیر پیشرفت هر کشور با تلاش و فکر جوانان توانمند ممکن می‌شود و امروز جوانان نخبه و نسل بعدی این کشور باید با تفکر اسلامی و انقلابی در مسیر رشد این کشور حرکت کنند.

حیدری تصریح کرد: امروز با همّت جوانان و آحاد مردم، بسیج، سپاه و ارتش به جایی رسانده‌ایم که در تمام معادلات سیاسی و منطقه‌ای یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای به ثمر نشاندن موضوعات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هستیم، امروز دنیا به جایی رسیده است که رئیس‌جمهور کشوری که روزی به هواپیمای مسافربری ما حمله کرد در مقابل عزّت، اقتدار، توانمندی و بصیرت ملت ایران مجبور به عقب‌نشینی شود.

وی همچنین با اشاره به در پیش داشتن روز مقاومت اسلامی گفت: جنگ 33روزه تجلی حزب‌الله در منطقه بود و سبب ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیستی شد، شکل‌گیری محور مقاومت در منطقه با الگوپذیری‌ها از همین روز مقاومت و تفکر مقاومت است.

امام جمعه موقت شهریار خاطرنشان کرد: دوران قلدری آمریکا و همدستانش به پایان رسیده است و همه دیدند که چگونه در مقابل رفتار آن‌ها نفتکش‌هایشان توقیف شد، دوران بزن در روها تمام شده که با همّت ایران اسلامی و محور مقاومت هیمنه پوشالی دشمنان در هم شکسته شد و امروز صدای شکستن استخوان‌های استعمار و استکبار شما را تمام دنیا می‌شنوند.

برخورداری از صداقت و صراحتاز اصول اجتناب‌ناپذیر خبرنگاران است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی امام جمعه رباط کریم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رباط کریم ضمن تبریک به مناسبت 17مردادماه و گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: تعهد و برخورداری از صداقت، صراحت، شجاعت در بیان و رعایت امانت از اصول اجتناب‌ناپذیر خبرنگاران است که با اطلاع‌رسانی دقیق، سریع و به موقع از تحولات می‌تواند گامی مؤثر در آگاهی‌بخشی مردم ایفا کنند.

وی سپس با اشاره به تشدید گرایش‌های نژادپرستی در آمریکا افزود: نژادپرستی ریشه در تاریخ این کشور دارد و موضوع تازه‌ای نیست که رسانه‌های آمریکا سعی دارند ترامپ را مبتکر و عامل آن معرفی کنند.

امام جمعه رباط کریم بیان کرد: ترامپ و دستیارانش در تشدید مظاهر نژادپرستی در آمریکا نقش کلید و اثرگذاری دارند اما پیش از او، پلیس و دستگاه قضایی آمریکا در بسیاری از موارد عملکرد نژادپرستانه داشته‌اند و رنگین‌پوستان را شهروندان درجه 2 تلقی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار