نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی مجوز واردات برنج را تیر خلاص بر پیکر کشاورزی این استان دانستند و از نابودی اشتغال این بخش در سال آینده خبر دادند.
کد خبر: ۷۷۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 08 August 2019

 

تابناک / غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان که در سالن الغدیر استانداری استان برگزار شد با اشاره به صنایع تعطیل شده گیلان، اظهار کرد: برخی از مشکلات اقتصادی گیلان مربوط به  صنایع تبدیلی و بانک‌ها است و دولت با ایجاد یک مرجع حکمیت تکلیف واحدها و سازمان‌ها را مشخص و مانع درگیری آنها شود.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها تنها بدنبال دریافت اقساط خود هستند، ادامه داد: بانک‌ها باید نظارت بیشتری بر عملکرد افراد دریافت کننده تسهیلات برای اشتغالزایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات روستایی با قانون موانع تغییر کاربری اراضی قفل شده است، تأکید کرد: مجوز واردات برنج تیر خلاص را به کشاورزان زده است.

جعفرزاده به احداث سدهای لاستیکی در استان گیلان برای تأمین آب کشاورزی اشاره کرد و افزود: با بهره برداری سد لاستیکی ۱۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت می‌رود.

سال آینده اشتغال کشاورزی را از دست می‌دهیم

نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه گیلان رتبه نهم گیلان در بخش صنعت غیرقابل باور است، اظهار کرد: بدون تغییر کاربری اراضی و پروژه جدیدی ایجاد نشده، در جایگاه نهم قرار داشتند غیرقابل باور بود، وضعیت اقتصاد استان گیلان اسفناک است.

محمود شکری با تاکید بر فعال کردن بخش گردشگری برای رونق و توسعه اقتصادی گیلان، افزود: واردات برنج سبب دلسردی کشاورزان شده است و با شرایط فعلی سال آینده اشتغال بخش کشاورزی را از دست خواهیم داد.

منبع: مهر
برچسب ها: واردات برنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار