نماینده ولی فقیه در استان البرز در توصیه‌هایی به خبرنگاران اظهار کرد: با انگیزه وارد کار شوید و با وجود مشکلات در مسیر صحیح گام بردارید، هنجارها را رعایت کنید و به‌دنبال حقیقت باشید و خدا را ناظر بر کار خود بدانید.
کد خبر: ۷۷۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 08 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در جمع اصحاب رسانه استان البرز به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه اهالی رسانه در عرصه خطیری گام برمی‌دارند، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند منکر این شود که قلم دغدغه‌مند که از اصول انقلاب و اسلام دفاع کرده، تأثیرگذار بوده و همین قلم‌ها مخالفانی داشته و دارد.

وی افزود: تأثیر قلم به اندازه‌ای است که یک ملت را به پیش می‌برد و ممکن است همین قلم باعث عقبگرد یک ملت شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه وظایفی دارند که ترویج دین و انقلاب اسلامی، حفظ وحدت و یکپارچگی، تقویت بصیرت مردم، تضعیف‌نکردن نظام، ایستادگی در برابر معاندان و قانونمندی از جمله آنان است.

حسینی همدانی با بیان اینکه خبرنگاران چون با اقشار مردم سر و کار دارند، وظایف ویژه‌ای دارند که باید امانتدار، باصراحت و به‌موقع خبر را نشر دهند، خطاب به آنان یادآور شد: به‌دلیل ارتباط با جامعه، اگر ویژگی‌هایی که برشمرده شد، داشته باشید، مخاطب خواهید داشت.

امام جمعه کرج جایگاه ارزشمند خبری را یادآور شد و گفت: ارزش و جایگاه خود را بشناسید و از آن دفاع کنید و غیر از خبرنگار هیچ فردی نمی‌تواند از این جایگاه دفاع کند. اخباری که مخابره می‌شود نقش مهمی در نگرش و بینش جامعه دارد و این وظیفه خبرنگاران است که جایگاه خود را بشناسند.

وی با بیان اینکه در همه کارها مشکل هست به خبرنگاران چند توصیه کرد و گفت: با انگیزه وارد کار شوید و با وجود مشکلات در مسیر صحیح گام بردارید، زمان‌شناس باشید، هنجارها را رعایت کنید، در کار آرام و صبور باشید و به‌دنبال حقیقت و تیزبین و نکته‌بین باشید و از همه مهم‌تر خدا را ناظر بر کار خود بدانید.

حسینی همدانی افزود: زندگی اجتماعی شبیه بدن انسان است، همان‌طور که بدن اندام‌های مختلفی دارد، جامعه نیز بخش‌های متفاوت دارد، همانطور که هر اندامی در بدن به وظیفه خود عمل می‌کند، فردفرد اعضای جامعه باید وظیفه خود را شرایط فعلی جامعه بشناسد و به آن عمل کنند.

امام جمعه کرج بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: این بیانیه که چشم‌انداز گام دوم انقلاب اسلامی را مشخص کرده اهالی رسانه باید وظیفه و جایگاه خود را در بیانیه گام دوم انقلاب شناسایی و به آن عمل کند.

وی افزود: باور افراد که تغییر کرد، ارزش‌های فرد تغییر می‌کند، کسی که می‌تواند از باورهای دینی دفاع کند و حقایق را به‌درستی به جامعه انتقال دهد، رسانه است؛ بنابراین این جایگاه را با کارهای سخیف پایین نیاورید.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: نقد گفتمانی با نقد شخصیتی متفاوت است. با شخصیت افراد کار نداریم؛ اما با گفتمان آنان کار داریم که این رفتار را در سیره رهبر معظم انقلاب دیده‌ایم که شما خبرنگاران نیز باید بین گفتمان فرد و شخصیت آنان تفاوت بگذارید.

حسینی همدانی با بیان اینکه خبرنگاران خبر را به قدرت تبدیل نمی‌کنند، ادامه داد: خطبه‌هایی که در نماز جمعه کرج گفته می‌شود در شهرهایی مانند شیراز، تبریز و ... مقاله نوشته و به یک مطالبه در شهرشان تبدیل می‌شود؛ اما در کرج جز چند رسانه انگشت شمار، رسانه‌های دیگر مطالبی در مورد آن تولید و آن را به مطالبه عمومی و قدرت تبدیل نمی‌کنند که فکر می‌کنم این رویه در رسانه استان باشد، مطلوب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار