فرماندار دهلران؛
فرماندار شهرستان دهلران گفت:همه دستگاه های موظف هستند در بحث اطلاع رسانی خدمات نظام و دولت با خبرنگران تعامل داشته باشند .
کد خبر: ۷۶۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱ 06 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید عسکری در مراسم روز خبرنگار در جمع خبرنگاران شهرستان دهلران اظهار داشت  : خوشبختانه خبرنگاران شهرستان یار و همراه خوبی برای مردم و مدیران هستند، به‌گونه‌ای که هم به مطالبه درخواست‌های مردمی هستند و هم به انعکاس خدمات نظام ودولت اهتمام دارند.

عسکری گفت : خوشبختانه نوع نگاه دولت تدبیر وامید و مدیران ارشد استان در بحث نقد باز است و خبرنگاران در بیان اخبار و گزارش‌های خود می‌توانند منتقد باشند ولی انتقاد باید سازنده وبرمبنای رفع مشکلات و تنگناها باشد.

نماینده عالی دولت تدبیر وامید در شهرستان دهلران گفت : شرایط کنونی کشور بسیار ویژه است ودر واقع کشور با یک جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه شده است و دشمنان ما بخصوص استکبار به دنبال این است که اقتصاد کشور را متلاشی کند.

وی بیان داشت : بدون شک با خروج آمریکا از برجام و تحریم های ظالمانه آنها بر علیه کشور ما هر کشوری دیگر بود قطعا اقتصاد آنها متلاشی می شود ولی خوشبختانه با برنامه ریزی که مسئولین نظام و دولت در این راستا داشته وضعیت اقتصادی کشور مناسب است به طوری که در 4ماه سال جاری شاهد رشد صادرات ومبادله کالا به کشور های دیگر هستیم .

عسکری افزود : متاسفانه رسانه های معاند در تلاش هستند تا مردم را از دولت و نظام مایوس کنند و در داخل کشور عده ای آنها را همراهی می کنند که دولت شکست بخورد درحالی که دولت بخش عظیمی از نظام است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد روحیه امید بخش در جامعه نیاز است گفت : همه باید در راستای تقویت وهمدلی در داخل کشور تلاش کنیم تا دشمنان به اهداف نرسند.

عسکری عنوان کرد : متاسفانه در بحث سیل اخیر همه ما شاهد بودیم که کشور های مدافع حقوق بشر برای کمک های انسان دوستانه مانع ایجاد کردند به طوری که در بحث دارو نیر کشور را هم مورد تحریم قرار دادند که این امر بیانگر چهره واقعی کسانی را نمایان می کند که حقوق بشر را پیش می کشند.

وی گفت : متاسفانه دهلران با جایگاه واقعی خود باتوجه به شرایط نفت گاز ، آب خاک ، کشاورزی و.. فاصله زیادی دارد وباید همه تلاش کنیم که دهلران به جایگاه واقعی خود برسد

فرمانداردهلران گفت : خوشبختانه دولت پروژه های خوبی در شهرستان دهلران شروع کرده است که نوید بخش توسعه در این شهرستان است.

عسکری گفت : با اجرای پروژه آزاد راه پل زال ،دهلران ،چیلات نجف شاهد توسعه اقتصادی در این شهرستان خواهیم شد چرا که با تکمیل این پروژه ما شاهد 15میلیون سفر در سال در منطقه خواهیم بود که نقش بسیار مهمی در بحث اقتصاد استان وشهرستان دارد.

وی گفت : مصوبات سفر استاندار به شهرستان دهلران وبخش زرین آباد 80درصد اجرایی شده است وبحث گاز رسانی به شهر میمه و زرین آباد به سرعت در حال اجر است.

عسکری بیان داشت : مطالعه انتقال چشمه های آبگرم دهلران به اتمام رسیده است و در آینده نزدیک این پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 5میلیارد تومان برای جاده چم سرخ هزینه شده است گفت : قطعا با تخصیص اعتبارات ملی فعالیت این پروژه شتاب بیشتری خواهد گرفت .

در ادامه نیز یکی از پیشکسوتان مطبوعات دهلران گفت : خوشبختانه خبرنگاران شهرستان دهلران با تمام توان خود در بحث اطلاع رسانی در کنار مسئولین هستند.

رحمان جابری گفت : شهید صارمی به عنوان الگوی خبرنگاران ایرانی با شهادت خویش سند مظلومیت خبرنگاران را امضا کرد لحضه قبل از شهادت خبر حمله تروریستی را مخابره کرد .

وی افزود : خبرنگاران شهرستان دهلران در جشنواره های مختلف خبری در سطح ملی ، بین المللی، منطقه ای و استانی کسب مقام کردند که این نشان از توانایی این قشر زحمت کش دارد.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول دو هفته نامه طلوع دهلران گفت : مطالبه گری ، انعکاس به موقع اخبار و پیگیری مشکلات مردم و انعکاس خدمات نظام و دولت از مواردی است که خبرنگاران شهرستان در اولویت کاری خود دارند.

یکی دیگر از خبرنگران گفت : نبود ثبات شغلی درآمد و حقوق ثابت، مسکن از مهترین مشکلات خبرنگاران است.

مجتبی کاور گفت : بیشتر خبرنگاران به صورت حق التحریر فعالیت می کنند که این امر باعث شده آنها با مشکلات عدیده ای روبرو شوند.

وی اظهار داشت : خبرنگاران تنها در یك روز از سال و آن هم در روز خبرنگار، دیده می شوند اما در همین روز هم شنونده ای برای مشكلات نیست و انتظار است مسئولان به صورت جدی مشکلات معیشتی خبرنگاران را حل کنند.

مدیر مسئول دو هفته نامه گرمسیر گفت : برخی از مدیران دستگاه اجرایی در بحث انعکاس اخبار خدمات نظام و دولت با رسانه ها تعامل ندارند.

احسان صحرایی گفت : مدیران دستگاه های اجرایی در سخنرانی ها و در نشست های مختلف خبرنگاران را بازوی توانمند خود عنوان می كنند و مدعی نقدپذیری هستند اما برخی از مدیران در عمل در برابر نقدها و گزارش های تهدید و شكایت خبرنگران را پیش می کشند .


در این جلسه با اهداء لوح و هدایایی از تلاش‌های خبرنگاران شهرستان دهلران تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار