بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 15 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

جهانگیری، پیگیر زمین‌خواری در گردنه حیران

نماینده مردم اردبیل در مجلس از اعزام بازرس ویژه معاون اول رئیس جمهور برای بررسی زمین‌خواری در منطقه گردنه حیران خبر داد.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق اخبار رسیده از منابع موثق، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، بازرس ویژه جهت بررسی زمین‌خواری‌ها و ویلاسازی‌های صورت گرفته در منطقه گردنه حیران فرستاده است.

وی با اشاره به نقش برخی مقامات محلی در تسهیل صدور مجوز ساخت ویلا در این منطقه تاکید کرد که این موضوع از سوی معاون اول رئیس جمهور در دست بررسی است.

به گفته پیرموذن، آیت الله عاملی، امام جمعه اردبیل نیز پیگیر جدی موضوع تخریب گسترده طبیعت گردنه حیران و ویلاسازی‌های غیرمجاز است.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که فعالیت‌هایی برای برخورد با متخلفان و حفظ و صیانت محیط زیست گردنه حیران با تحقیق و تفحص از مسئولان آستارا و منطقه در حال انجام است.

رتبه نخست گیلان در منازعات خیابانی نشان از نبود کظم غیظ است

رشت- امام جمعه رشت گفت: طبق اعلام مسئولان قضایی استان، گیلان رتبه نخست را در درگیری های فیزیکی و منازعات خیابانی را دارد که این نشان از نبود کظم غیظ است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت ضمن اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره خصوصیات مومن اظهار کرد: کرم، حسن خلق و کظم غیظ از مهمترین ویژگی های افراد مومن است که متاسفانه این سه خصوصیت در جامعه ما کمتر رعایت می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه طبق اعلام مسئولین قضایی استان، گیلان رتبه نخست را در درگیری های فیزیکی و منازعات خیابانی را دارد که این نشان از نبود کظم غیظ است.

خطیب جمعه رشت در ادامه با گرامیداشت هفته حج به رفتار ددمنشانه عربستان سعودی با مسلمانان یمن اشاره کرد و گفت: کشوری که خود را خادم الحرمین می نامد، بیش از ۱۰۰ روز است که مردم بیگناه یمن را بمباران می کند.

آیت الله قربانی افزود: کسی پیدا نمی شود به سران سعودی بگوید چه از جان مردم یمن می خواهید؟ مگر دنباله رو آمریکا نیستید؟ لا اقل حقوق بشر آمریکایی را رعایت کنید.

وی همچنین به سالروز بازگشت آزادگان به وطن اشاره و اظهار کرد: آزادگان صف شکنان جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند که با تحمل سختی های سالها اسارت، آزادی ایران را رقم زده و به گردن ملت ایران حق بزرگی دارند.

آیت الله قربانی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد محصول برنج استان با کمترین میزان خسارت برداشت شده است، گفت: در سال زراعی جاری تعدادی از شالیکاران به دلیل خشکسالی دچار خسارت شده اند که درخواستم از شرکت های بیمه این است که نهایت همکاری را با این شالیکاران کرده تا بتوانند به حق و حقوق خود برسند.

وی افزود: در خواست بعدی من از دولت است که ضمن جلوگیری از واردات بی رویه برنج، اولویت مصرف را از برنج داخلی گذاشته تا شالیکاران بتوانند نتیجه یک سال زحمت خود را ببینند.

خطیب جمعه رشت همچنین به پرداخت معوقات چایکاران اشاره و اعلام کرد: طبق اعلام رییس سازمان چای کشور، باقیمانده معوقات چایکاران به حساب آنها واریز شده است.

تداوم گرما در گيلان    

هوای گیلان امروز 3 درجه سانتی گراد گرمتر شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرد: این وضعیت جوی دست کم تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

بهمن کمانگرافزود : بیشینه دمای هوای گیلان درمناطق جلگه ای در روزهای یکشنبه ودوشنبه هفته آینده 35 تا37 درجه سانتی گراد خواهد بود.
وی به کودکان ، سالمندان، قلبی- عروقی وتنفسی توصیه کرد درساعات اوج گرما از تردد غیرضروری خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین به صاحبان مرغداری ها وگلخانه داران هم توصیه کرد هوای واحدهای تولیدی شان را تهویه کنند.

بهمن کمانگرهم افزود: دریاهم برای فعالیت دریانوردی و گردشگری ساحلی مناسب گزارش شده است.

در حال حاضر آسمان گیلان صاف تاقسمتی ابری است.

دمای فعلی هوای رشت، مرکز استان 36 درجه سانتی گراد گزارش شده است.

ندیمی: برای تشکیل احزاب فراگیر تدبیر شود

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی فصلی بودن را بزرگترین مشکل احزاب در کشور عنوان کرد و گفت که در 36 سال بعد از انقلاب ، حزبی فراگیر در کشور وجود نداشته و لازم است در این باره تدبیر شود.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌اظهار کرد: همواره بزرگترین مشکل احزاب در ایران فصلی بودن است ، در انتخابات گروه ها ، افراد و جوامعی به یکدیگر پیوند می خورند و حزب تشکیل می‌دهند اما این محل بحث است که چنین تشکیلاتی می تواند ظرف مدت کوتاهی در روستاها و شهرهای کوچک رسوخ کند و حمایت همگانی را داشته باشد یا خیر.

وی افزود: ایراد اول تشکیل چنین احزابی این است که چنین رویکردی به جامعیت نمی انجامد و نمی تواند گستره خود را در سطح کشور تعریف کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: احزاب در ایران متکی به اشخاص هستند و افراد شاخص و لیدرها معمولا سردمدار هستند، از این جهت احزاب امکان تجمع افراد را دارند چراکه شخصیت های مطرح به واسطه نام شان طرفدارانی دارند و امکان جمع آوری افراد را دارند. بنابراین نمی توان انکار کرد که افراد شاخص از این جهت کارکردهایی دارند و موجب گرمای انتخابات هم می شوند زیرا اشخاص در محوریت هستند و بیشتر از افکار جایگاه دارند.

ندیمی فعالیت های استانی، شهرستانی، مرامنامه ،‌اساسنامه ،‌تجمیع نظرات از بالا به پایین به اشتراک گذاشتن نظرات سیاسی را از جمله ملزومات کار حزبی عنوان و خاطر نشان کرد: وقتی قرار است چنین فعالیت هایی وجود داشته باشد، نمی شود کرکره احزاب را تنها در زمان انتخابات بالا کشید بلکه باید از نقش اثرگذار احزاب بر مسئولین استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در 36 سال بعد از انقلاب حزب فراگیری وجود نداشته ، تصریح کرد: باید در این باره تدبیری صورت گیرد. ما هم در زمان بررسی قانون احزاب نظراتمان را درباره کمبودها اعلام کردیم، اینکه جامعه مدنی به احزاب نیاز دارد و احزاب هم اجتماع افکار هستند. ما برای داشتن نظر جمعی، نیازمند کار جمعی هستیم که پرتو آن می توان به خروجی مقبولی از نظر همگان دست یافت.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار