مذاکرات تجاری چین و آمریکا در شانگهای با هدف پایان دادن به جنگ تجاری یک ساله بین دو کشور آغاز شد.
کد خبر: ۷۶۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 31 July 2019

 

تابناک /  مقامات آمریکایی سه شنبه وارد شانگهای شدند و در شام کاری با مقامات چینی، درباره مناقشه تجاری بین دو کشور به طور غیررسمی گفت وگو کردند.

این در حالی است که "دونالد ترامپ" سه شنبه در توئیتی اعلام کرد، اکنون، تیم من در حال مذاکره با آنها(چینی ها) است اما، آنها همواره، در نهایت توافقنامه را به نفع خود تغییر می دهند.

مذاکرات امروز مقامات تجاری آمریکا و چین، اولین گفت وگوی رو در روی طرفین پس از آتش بس توافق شده بین ترامپ و "شی جین پینگ"، رئیس جمهوری چین، در ژوئن است.

ترامپ، چین را به نقض تعهدات به عهده گرفته شده در مذاکرات قبلی متهم می کند و می گوید، تصور می شد پکن خرید محصولات کشاورزی را از آمریکا شروع کند اما، آنها هیچ نشانه ای دال بر تصمیم انجام این کار نشان نداده اند.

 

توئیت ترامپ، رابطه متشنج  پکن و واشنگتن را متشنج تر کرد.

روزنامه خلق، ارگان حزب کمونیست چین، در سرمقاله امروز(چهارشنبه)، بدون اشاره به نام ترامپ، نوشت، همزمان با شروع مذاکرات، برخی آمریکایی ها برای منحرف کردن مساله اصلی، دوباره شروع به کوبیدن بر طبل کردند.

"شن دینگلی"، استاد دانشگاه و مقیم شانگهای معتقد است، توئیت های ترامپ نشان دهنده ضعف و نیز اشتیاق او برای امضای یک توافقنامه است.

برخی کارشناسان نیز می گویند نباید انتظار پیشرفت قابل توجهی در این دور مذاکرات آمریکا و چین داشت.

به گفته "درک سیزرز"، پژوهشگر اندیشکده امریکن اینترپرایز، وقتی معامله بزرگی با چین در کار نیست، ترامپ به لحاظ سیاسی ترامپ نمی تواند پیشدستی کند و بگوید، معامله ای بزرگ کردم. بنابراین، محتمل ترین نتیجه ای که می گیریم این است که تا انتخابات(ریاست جمهوری آمریکا) به جایی نمی رسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار