مدیرمسئول خبرگزاری تابناک استان؛
تابناک / در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
کد خبر: ۷۶۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 27 July 2019

تابناک / در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

 

 

اجازه ندهیم در 17 مرداد امسال هیچ مدیری نشست خبری برگزار کند و گزارش کار دهد! / همه به پویش#روز_خبرنگار_روز_نشست_خبری_نیست ملحق شوند / ارشاد گیلان و خانه مطبوعات بی تفاوت نباشند

 

سیدرحمان موسوی، مدیرمسئول خبرگزاری تابناک استان در آستانه فرارسیدن «روز خبرنگار» طی گفت و گویی اظهار کرد:حقیقتا باید ۱۷ مردادماه را روز تکرار وعده‎های بر زمین مانده و مطالبات محقق نشده خبرنگاران گیلانی دانست که راوی رنج‌های مردم هستند اما هیچ‌گاه کسی از حالشان باخبر نشد و قالبا با سعه صدر پایین مسئولان و انتقاد از آنان مشمول تهدید و تحریم می‌شوند.

 

موسوی تصریح کرد: خبرنگاران گیلانی در حالی مشكلات و مسائل جامعه را مطرح می كنند كه در حل مشكلات ابتدایی و صنفی خود درمانده اند و گوش شنوایی برای حل مشكلات آنها وجود ندارد؛ متاسفانه سال هاست که خبرنگاران ما تنها در یك روز از سال و آن هم در روز خبرنگار، قدری دیده می شوند اما در همین روز هم شنونده مطلوبی وجود ندارد.

 

وی افزود: چندسال دیگر باید فریاد کرد و گفت که عدم ثبات شغلی، نبود درآمد، حقوق ثابت و در یک کلام وضعیت مالی خبرنگاران از مرز نگرانی عبور کرده و این موضوع برای سلامت جامعه ی اداری کشور آفت است.

موسوی ادامه داد: از طرفی ورود به حرفه خبرنگاری در استان گیلان بسیار آسان و سهل است و این موضوع چیزی نیست که بتوان بدان افتخار کرد که متاسفانه نه ارشاد گیلان و نه خانه مطبوعات توجه چندانی به این موضوع نداشته است چراکه برای ورود به هر شغل و حرفه نیاز به آموزش، تخصص و كسب تجربه باید باشد اما در این استان خبرنگار از همان روز اول در جلسه ها و همایش ها حاضر می شود تا خبرها را پوشش دهد و این سبب تغییر نگاه ها به خبرنگاران می شود. و از طرف دیگر نیز مشكلات اقتصادی سال های اخیر موجب شده است تا بسیاری از خبرنگاران باسابقه و قدیمی پس از سال ها فعالیت، دیگر كم بیاورند و با قلم خداحافظی كنند.

 

این فعال رسانه ای مشکلات معیشتی، امنیت شغلی، مسئولیت سنگین اجتماعی و ازدیاد رسانه ها در استان را به عنوان مهمترین چالش های پیش روی حرفه خبرنگاری در گیلان عنوان کرد و گفت: همه ساله که نزدیک روز خبرنگار می‌شویم، قالب مدیران ما سخنان خود را با بیان اهمیت انعکاس اخبار در جامعه امروز شروع می‌کنند و برای اینکه خودشان را رسانه‌ای نشان دهند، گوی سبقت را از هم می‌گیرند؛ برخی با خبرنگاران عکس یادگاری انداخته و برخی دیگر نیز با افتخار کارت هدیه‌ای هم بذل و بخشش می‌کنند.

 

مدیرمسئول خبرگزاری تابناک استان در پایان خاطرنشان کرد: از همه خبرنگاران عزیز، مدیران محترم رسانه ها و همکاران خودم در استان می خواهم که اجازه ندهیم در 17 مرداد امسال هیچ مدیری نشست خبری برگزار کند و گزارش کار دهد! چراکه روز خبرنگار را روز تجلیل از زحمات یکساله این قشر خدوم و مظلوم باید دانست و در چنین روزی نباید به واسطه یک کارت هدیه به این جایگاه و شخصیت اصحاب رسانه تعدی و توهین نشود؛ در خاتمه از همه ی اهالی فرهیخته و اهل قلم استان تقاضا می کنم که به پویش#روز_خبرنگار_روز_نشست_خبری_نیست ملحق شوند و از ارشاد گیلان و خانه مطبوعات مطالبه کنند که نسبت به این موضوع و مشکلات صنفی این قشر بی تفاوت نباشند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار