فرمانده انتظامي استان گيلان از آغاز طرح " عابر‌يار ترافيك " در سطح شهر رشت خبر داد و گفت: اين طرح نخستين بار در كشور و به صورت پايلوت اجرا مي‌شود.
کد خبر: ۷۶۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 23 July 2019

 

تابناک / سردار " محمدرضا اسحاقي " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر بيان داشت: طرح " عابريار ترافيك " نخستين بار در كشور براي ساماندهی گذرگاه‌های عابرپیاده و کاهش تصادفات عابران، توسط پليس راهور گيلان در تقاطع‌های شهر رشت اجرا مي‌شود.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه اين طرح با همكاري شهرداري رشت انجام مي‌شود ادامه داد: افزايش انضباط حركتي عابران‌پياده و خودروها و بهبود وضعيت عبور و مرور از جمله اهداف مهم طرح " عابريار ترافيك " است.

وي افزود: طرح " عابريار ترافيك " به فرهنگ‌سازي در زمينه عبور عابران‌ پياده از مسيرهاي خط‌كشي شده و توقف خودروها قبل از اين خطوط كمك مي‌كند و بسيار تاثير‌گذار است.

سردار اسحاقي با اشاره به اينكه در تصادفات درون شهری استان عابران‌پیاده با اختصاص بیش از 45 درصد جان‌ باختگان حوادث رانندگی در صدر پرخطرترین کاربران ترافیکی قرار دارند گفت: پلیس گيلان ضمن اجرای طرح‌های انتظام‌ بخشی ترافیک و اعمال قانون رانندگان متخلف با اجرای طرح " عابریار ترافيك " به دنبال جلب مشارکت آحاد مردم برای رعایت مقررات ترافیکی به ویژه در حوزه عابران‌ پیاده است.

ارشد انتظامي استان تصريح كرد: همان‌طور که خودروها موظف هستند در زمان قرمز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی توقف کنند تا عابران تردد خود را به سهولت و ایمنی انجام دهند انتظار می‌رود عابران نیز به حقوق رانندگان احترام گذاشته و در زمان قرمز شدن چراغ عبور عابر از تردد در مسیر حرکت خودروها پرهیز کنند.

فرمانده انتظامي استان گيلان در پايان ابراز اميدواري كرد : با اجراي اين طرح شاهد كاهش تلفات حوادث رانندگي در استان گيلان باشيم.

گفتني است، طرح " عابريار ترافيك " در گام نخست در 2 تقاطع اصلی شهر رشت به مدت یک ماه اجرا می‌شود و در آن تعدادي از جوانان داوطلب و مستعد که آموزش‌های لازم را دیده‌اند به عنوان عابريار با كمك پليس راهور از عابران درخواست مي‌كنند تا ضمن توجه به چراغ راهنمايي و رانندگي از گذرگاه عابرپیاده عبور كنند.#

منبع: تابناک
برچسب ها: عابریار ترافیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار