یک روزنامه انگلیسی از هشدار مقامات این کشور به گزینه اصلی نخست‌وزیری بریتانیا و لزوم تعامل با ایران برای اجتناب از بروز بحران تمام‌عیار در منطقه خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 21 July 2019

 

تابناک / مقامات نظامی و چهره‌های سیاسی ارشد بریتانیا به «بوریس جانسون» گزینه اصلی محافظه‌کاران انگلیسی برای نخست‌وزیری این کشور، هشدار دادند که در روزهای آغازین سمت جدید خود با بحران بین‌المللی بزرگی در منطقه غرب آسیا روبه‌رو خواهد بود.

به نوشته روزنامه «گاردین» مقامات انگلیسی از جمله «جرمی هانت» وزیر خارجه کنونی این کشور درباره توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران و بحرانی که می‌تواند در صورت عدم مدیریت صحیح، ایچاد شود به جانسون اطلاع‌رسانی و توصیه‌هایی کرده‌اند.

دریادار «لرد وست» فرمانده پیشین نیروی دریایی بریتانیا به این روزنامه گفت که نخست‌وزیر جدید این کشور اگر نتواند واکنش مناسبی به تنش‌ها در غرب آسیا نشان دهد و روی حل بحران تمرکز نکند، آنگاه خطر کشیده شدن انگلیس به جنگ وجود دارد.

«آلیستر برت» معاون پیشین وزارت خارجه و نماینده کنونی پارلمان بریتانیا نیز می‌گوید نخست‌وزیر جدید این کشور علی‌رغم اینکه بحران بزرگی به نام «برگزیت» را از هم‌اکنون روی دوش خود حس می‌کند اما در روزهای آغازین با بحران بین‌المللی بزرگتری مواجه می‌شود که یک طرف آن ایران است.

منابع دولتی نیز در گفت‌وگو با گاردین توضیح دادند که زمان‌بندی اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس نشان می‌دهد که هانت در سمت وزارت خارجه باقی مانده و جانسون نیز طبق انتظارها، برنده رهبری بر حزب محافظه‌کار و زمام‌دار نخست‌وزیری انگلیس می‌شود.

این روزنامه اما به نقل از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی می‌نویسد که با توجه به سابقه سیاه جانسون در گاف دادن درباره یک جاسوس انگلیسی بازداشتی در ایران، شک و تردید درباره توانایی جانسون و دولت جدید وی برای رفع و رجوع کردن بحران نفتکش‌ها با ایران باقی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار