رضا رحمانی وزیر صنعت با بیان اینکه خودروسازی با بسته ۵ محوری ساماندهی می‌شود گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم خودروسازان به سمت قطعه سازی بروند.
کد خبر: ۷۶۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 20 July 2019

 

تابناک / به گزارش صدا و سیما،​ رضا رحمانی در نخستین میز تخصصی خودروسازی که در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید برگزار شد افزود: حتی اگر خودروسازان هم اکنون نیز گاهی اوقات قطعه سازی می کنند، رها کنند تا قطعه سازان خود دنبال کار را بگیرند.

وی گفت: قطعه سازان بدانند ما از آنها حمایت خواهیم کرد و فضا را برای تسهیل همکاری های بین خودروسازان و قطعه سازان فراهم می کنیم تا به صورت عادلانه و بلند مدت با همدیگر مشارکت داشته باشند تا نتیجه اش بهبود وضعیت ساخت داخل باشد.

رحمانی با بیان اینکه طبق گزارش ها ۵۰۰ هزار نفر در صنعت قطعه سازی کشور مشغول کار هستند افزود: بر همین اساس گزارش شد که ۱۵۰ هزار نفر از کارگران این صنعت بیکار شده و پیگیر بیمه بیکاری بودند و ۱۳۰ هزار نفر هم وضعیت معلقی داشتند که در این زمینه با اقدامات هوشمندانه، تلاش کردیم وضعیت را اصلاح کنیم از این پس نیز فضا را به سمت بهبود قطعه سازی پیش خواهیم برد.

خودروسازی با بسته ۵ محوری ساماندهی می‌شود

وزیر صمت: وضعیت خودروسازی کشور با بسته تدوین شده و اولویت ۵ محور اساسی ساماندهی می‌شود.

رضا رحمانی، تولید، عمل به تعهدات، اصلاح نواقص خودرو‌های ناقص در پارکینگ ها، واگذاری املاک و اموال خودروسازان و توجه به ساخت داخل را مهم‌ترین اولویت و محور‌های این بسته ساماندهی عنوان کرد.

وی افزود: ما همزمان باید به تولید توجه کنیم و از سوی دیگر اجازه ندهیم تعهدات به مشتریان باقی بماند اگرچه امروز ۸۰ درصد تولیدات برای رفع تعهدات متقاضیان و ۲۰ درصد آن برای فروش فوری در نظر گرفته شده است.

رحمانی گفت: برخی شایعه می‌کنند که پیش فروش در خودروسازی خودرو‌های پرتیراژ ادامه دارد، اما این صحت ندارد و فقط ۲۰ درصد تولیدات آن هم برای فروش فوری در نظر گرفته شده است در حالی که تاکید اصلی عمل به تعهدات مشتریان است آن هم به قیمت توافق شده قبلی با متقاضیان هر چند این ممکن است باعث ناراحتی خودروسازان باشد، اما این موضوع را از نظر حقوقی بررسی کردم و باید به قیمت همان روز توافق باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از بهبود روند اصلاح نواقص خودرو‌ها خبر داد و گفت: گزارشات نشان می‌دهد که وجود خودرو‌های کف پارکینگ در هفته گذشته نسبت به هفته پیش از آن رشد منفی داشته است و­ تکمیل خروج خودرو‌های ناقص بیشتر شده است.

رحمانی همچنین واگذاری املاک، اموال و همچنین شرکت‌های زیر مجموعه خودروسازی و سهام خودروسازان را یک اولویت مهم در بسته ساماندهی خودروسازی دانست و گفت: بر همین اساس حداکثر تا پایان سال ۹۹ همه بخش‌های مشمول واگذاری خودروسازی باید واگذار شود و خودروساز اگر سهام بانکی را هم در اختیار دارد، واگذار کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین توجه به ساخت داخل را از بخش‌های مهم بسته ساماندهی خودرو عنوان کرد و گفت: ما حتما باید شرایط را برای تسهیل داخلی سازی خودرو فراهم کنیم البته قرارداد‌های منعقده امروز قطعه سازان باعث خواهد شد تا در این زمینه در آینده‌ای نزدیک رشد قابل توجهی داشته باشیم.

برچسب ها: قطعه سازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار