محمود قاسمی در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان شهید شاغل در شهرداری های گیلان اظهار کرد؛
تابناک / قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال 91 به تصویب رسیده و ماده 60 این قانون مجددا بر تبدیل وضعیت استخدامی جانبازان تاکید و آزادگان به آن اضافه شدند.
کد خبر: ۷۵۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 06 July 2019

تابناک / قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال 91 به تصویب رسیده و ماده 60 این قانون مجددا بر تبدیل وضعیت استخدامی جانبازان تاکید و آزادگان به آن اضافه شدند.

 

اقدام مدیرکل امور شهری استانداری گیلان قانونی بوده است / بر اساس تبصره 1 بند ذ ماده 87 قانون برنامه ششم مشمولین این ماده شامل فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران باید با قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند

 

در روزهای گذشته تصاویر نامه‌هایی از سوی اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان به شهرداری های استان مبنی بر تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر و فرزند شهید در برخی از رسانه ها منتشر و ادعا شده این دفتر با دخالت در امور شهرداری‌ها، شهرداران را موظف به تبدیل وضعیت غیرقانونی نیروها کرده است.

گفتنی است با تصویب قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی و استناد به بند (الف) ماده 44 این قانون فرزندان شهدا از همه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز 50 درصد و بالاتر برخوردار شدند.

با این مصوبه قانونی فرزندان شهدا نیز همانند جانبازان از تبدیل وضعیت استخدامی بهره‌مند شدند.

به همین منظور معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در تاریخ 24/ 1/ 92 بخشنامه تبدیل وضعیت فرزندان شهدا را به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و مستند به بند الف ماده 44 آنان را مکلف به اجرای قانون کرد.

قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در تاریخ 2/ 10/ 91 به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید. در ماده 60 این قانون مجددا بر تبدیل وضعیت استخدامی جانبازان تاکید و آزادگان به آن اضافه شدند.

در این مصوبه حوزه شمول دستگاه‌های اجرایی که مکلف به اجرای این قانون شده‌اند از قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان گسترده‌تر شد و دستگاه‌های بیشتری مکلف به اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران شدند.

بر اساس بند (ذ) ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه، ماده21 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اصلاح و 2 تبصره به آن اضافه شد.

در تبصره یک این اصلاحیه آمده است: وضعیت استخدامی مشمولان این ماده حداکثر پس از 3 ماه رسمی قطعی می‌شود.

محمود قاسمی معاون اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان شهید شاغل در شهرداری های گیلان اظهار داشت: بر اساس تبصره 1 بند ذ ماده 87 قانون برنامه ششم مشمولین این ماده شامل فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران باید با قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند.

وی افزود: بر اساس این قانون تعداد حدود 50 نفر از نیروهای شهرداری های گیلان که بیش از 7 سال سابقه فعالیت داشتند می بایست تبدیل وضعیت می شدند.

با استناد به موارد ذکر شده اقدام هوشنگ عباسقلی زاده مدیر کل اموری شهری و شوراهای استانداری گیلان با ارسال نامه به شهرداری‌های گیلان جهت تبدیل وضعیت نیروهای مشمول این ماده نه تنها غیرقانونی نبوده بلکه عمل به وظایف قانونی و تلاش برای احقاق حقوق نیروهای باسابقه شهرداری ها بر اساس قانون های بالا دستی است.

آنچه که مشهود است مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با سابقه حضور در راس شهرداری چند شهر و تسلط به موارد قانونی، وظایف شهرداری ها در قبال نیروهای باسابقه ای که از خانواده محترم شهدا و ایثارگران بوده‌اند را در نامه هایی به شهرداران گوشزد کرده که در حیطه وظایف قانونی وی بوده است.

هرچند برخی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان را در این رابطه متهم به عدم اشرافیت و نظارت بر زیرمجموعه مدیریتی خود نمودند، اما با این اوصاف باید گفت با توجه به سابقه چهار ساله علی اوسط اکبری مقدم در کسوت معاونت شهرداری رشت و آشنایی به مجموعه شهرداری، نه تنها وی به قوانین و زیرمجموعه خود اشراف کامل دارد، بلکه دستور و نظارت صحیح بر اجرای قوانین و احقاق حقوق حقه خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران را در دستور کار خود قرار داده است.

نکته حائز اهمیت دیگر در این خصوص عدم اضافه شدن نیروی مازاد به شهرداری ها است. طی این نامه ها از شهرداران خواسته شده است که تنها نسبت به تبدیل وضعیت قرارداد کارمندان فرزند شهدا و ایثارگر خود که بیش از 7 سال سابقه کار دارند اقدام شود.

 

 

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار