امام جمعه تبریز با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری از اهمیت بالایی برخوردار است گفت : انتخابات مجلس اولین انتخابات در ۴۰ سال دوم انقلاب است و تاثیر مستقیم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.
کد خبر: ۷۵۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ 05 July 2019
حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) به جنایات آمریکا از پیروزی انقلاب تاکنون اشاره و اظهار کرد: جنایات آمریکا  را می‌توان در سه بخش از پیروزی انقلاب تا دفاع مقدس، در زمان دفاع مقدس و بعد از آن مطرح کرد. 

وی با اشاره به جنایات آمریکا از پیروزی انقلاب تا آغاز دفاع مقدس گفت: حمایت از گروه‌های میانه‌رو، طراحی نقشه تجزیه‌طلبان و نقشه تجزیه ایران و حمایت از تجزیه‌طلبان از جمله قائله‌های آذربایجان‌غربی، ترکمن صحرا و کردستان و خوزستان جزو این جنایات‌ها می‌باشد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد:  اعمال فشار اقتصادی بعد از تسخیر سفارت آمریکا، دستور قطع خرید نفت از ایران، توقیف دارایی ایران در آمریکا و ممانعت از اغلب صادرات و مسائل مالی، حمله نظامی به طبس با هدف بمباران پایگاه‌های هوایی، طراحی کودتای نوژه به منظور بمباران محل سکوت امام رحمت‌الله و براندازی نظام، حمایت سیاسی، حقوقی و تبلیغاتی از بنی صدر نیز از دیگر جنایات آمریکا قبل از دفاع مقدس می‌باشد.  

وی در بخش دیگر به جنایات آمریکا در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:  تشویق و تحریک عراق به آغاز جنگ تحمیلی، ارائه کمک‌های وسیع مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی به عراق، تلاش برای محکومیت مردم ایران به دلیل مقاومت در برابر متجاوز و جلوگیری از محکومیت عراق در سازمان ملل در طول هشت سال جنگ تحمیلی، مجهز ساختن عراق در دفاع مقدس، حمله به سکوهای نفتی و ناوهای دریایی ایران و  سرنگون کردن هواپیمایی مسافربری بر فراز خلیج فارس در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ نیز از جنایات دیگر آمریکا در ایران است. 

خطیب نماز جمعه تبریز جنایات آمریکا بعد از دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در دوران بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما، ممانعت از اجرای قرارداد احداث نیروگاه اتمی بوشهر مابین ایران و آلمان، اعمال سیاست مهار دوگانه علیه ایران، تحریک امارات‌عربی برای مطرح ساختن ادعای جزایر سه گانه خلیج فارس، مخالفت شدید با قرارداد تکمیل نیروگاه بوشهر، معرفی ایران به عنوان مانع پروسه صلح خاورمیانه، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ایران، تصویب بودجه در کنگره آمریکا برای سرنگونی کردن نظام در جریان فتنه‌های ۷۸ و ۸۸، اتهام محور شرارت به ایران و تهدید ایران به حمله نظامی، تلاش فزآینده برای محروم کردن ایران از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای و طراحی و عملیاتی کردن طرح ترور دانشمندان ایرانی و تشدید تحریم‌های فلج کننده اقتصادی در سال‌های اخیر نیز از دیگر جنایات آمریکا است. 

وی متذکر شد: ملت ایران همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کرده‌اند، به حول و قوه الهی و با استقامت در برابر دشمن به پیروزی رسیده و به اهداف نهایی خود نائل خواهند آمد. 


افول قدرت منطقه ای آمریکا و زمزمه‌های خروج

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه خطبه‌ها به افول قدرت منطقه‌ای آمریکا و زمزمه خروج از خلیج فارس طبق صحبت‌های اخیر دونالد ترامپ( رئیس جمهور آمریکا) اشاره کرده و توضیح داد: ترامپ در مصاحبه‌ای گفته است که لزوم ندارد، آمریکا در غرب آسیا و خلیج فارس حضور داشته باشد و تمایل خود را برای خروج نشان داده است.  

 آل‌هاشم ادامه داد: این حرف‌ها حاکی از آن است که تداوم سلطه در منطقه بسیار پرهزینه و پرمخاطره است و علایم نشان می‌دهد که خروج آمریکا در خلیج فارس نشان دهنده افول قدرت آنها می‌باشد. 

وی تاکید کرد: ایران و جمهوری اسلامی ایران عامل شکست و خروج آمریکا در منطقه است. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه  پس از میانجیگری نخست وزیر ژاپن حال تصمیم بر آن است تا آقای رجب اردوغان (ریاست جمهوری ترکیه) به عنوان میانجی به ایران بیاید و با مسؤولان نظام ایران حرف بزند تا بلکه به یک نتیجه‌ای برسند که قطعاً با تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عزت و حکمت مسأله مدیریت خواهد شد و این ملت سرافراز ایران هستند که از این بیشتر نیز در دنیا موفق و پیروز خواهند شد.  

وی در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته، به هفته حج اشاره کرد و گفت:  اهداف مهم حج در سه نکته و مطلب خلاصه می‌شود که مبنای قرآنی حج سیاسی است.  

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اولین هدف حج، ایجاد وحدت بین مسلمان‌ها است، گفت: حج برای ایجاد وحدت بین مسلمان‌هاست، از این‌رو  ای حاجیان و مومنان در زمان نماز،در نماز جماعت شرکت کرده و در هتل‌ها نماز جماعت برگزار نکنید. 

وی، یکی از دیگر از اهداف حج را حمایت از مظلومان برشمرد و در این باره گفت:  با جمع شدن حاجیان باید از مظلومان حمایت شود چراکه خداوند در قرآن فرموده است که چرا در راه خدا به مردان و زنان کودکانی که به دست ستمگران ضعیف شده‌اند،  پیکار نمی‌کنید و  همان افراد ستمدیده هم می‌گویند که خدایا ما را از این شهر که اهل آن ستمگر است دور کنید و از طرف خود بر ما سرپرستی قرار بده و یا از جانب خود یار و یاور قرار بده. 

آل‌هاشم در ادامه به موضوع برائت از مشرکین اشاره کرد و آن را از دیگر اهداف حج دانست و گفت: این یک اعلام از سوی خدا و پیامبر خدا بر مردم است تا در روز حج اکبر همانند پروردگار و پیامبر که از مشرکین بیزار هستند، از مشرکین بیزاری کنیم. 

وی، دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دست اندرکاران حج را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان در این دیدار فرمودند که اعتراض نکردن به آمریکا در حج یک درخواست شیطانی است چراکه برخی‌ها بر این عقیده‌اند که دیگر در حج با اعتراض به آمریکا چه کار داریم در حالیکه باید در حج به بُعد سیاسی آن توجه کرد.  

امام جمعه تبریز خطاب به حاجیان گفت: وقت خود را در بازار سپری نکنید چراکه همان وسایلی که آنجاست در بازارهای کشور و تبریز هم است از این‌رو فقط دعا و زیارت کنید و در دعاهایتان از خداوند بخواهید تا شر دشمنان را از سر مسلمانان کم کند. 

وی متذکر شد: حج یک کار سیاسی است که عیناً تکلیف دین می‌باشد. 

خطیب نماز جمعه تبریز به همیت اولین انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه اشاره کرد و گفت: این اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است از این‌رو  ملت باید با بصیرت و  با آگاهی تمام در انتخابات شرکت کرده و به تعبیر رهبری انتخابات پرشوری را رقم زنند.  

وی با بیان اینکه انتخابات امسال از جهات مختلف اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: اولاً این انتخابات اولین انتخابات است که در 40 سال دوم انقلاب برگزار می‌شود و تاثیر مستقیم به انتخابات آمریکا دارد چراکه حتی ترامپ شانس خود را در پیروزی خود از رقبای دموکرات را با این انتخابات ایران، ارزیابی می‌کند. 

نماینده ولی‌فقیه ادامه داد: ثانیاً انقلاب اسلامی نخستین جایگاه در مقاومت دارد از این‌رو که مجلسی که شکل می‌گیرد باید مجلسی با اهل مقاومت در برابر دشمن باشند.  

وی افزود: ثالثاً ترکیب مجلس یازدهم تاثیر مستقیم بر نتیجه انتخابات ۱۴۰۰و انتخاب ریاست جمهوری دارد از این رو باید دقت زیادی کرد و افرادی را انتخاب کرد که اهدافشان خدمت به مردم است.  

آل‌هاشم ابراز کرد: امید است که یکی از وظایف خود یعنی حضور در انتخابات را با شکوه اجرا کنیم و با مشارکت حداکثری مردم که نقش زیادی در برابر تلاش برخی جریان‌ها برای تردیدآفرینی دارد به وظیفه خود عمل کنیم. 


رصد عملکرد کاندیداهای احتمالی مجلس

به گزارش فارس؛وی متذکر شد: مردم از الان باید عملکرد کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی را رصد کنند و هر کسی که هدف آنها خدمت به مردم و آرمان والای امام که شهدای انقلاب است را شناسایی کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان به هفته مالیات اشاره کرد و گفت: در شرایطی که درآمد نفتی با مشکل روبه رو است، اتکای بودجه کشور به درآمد مالیاتی رفته است که این موضوع در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی مسئله با اهمیت فوق‌العاده می‌باشد.

وی ادامه داد: افراد واجد شرایط پرداخت مالیات به موضوع پرداخت مالیاتی توجه کنند و در این راستا نیز اداره کل مالیات نیز به فکر بازار و اصناف باشد و سعی بر به دست آوردن رضایت آنها داشته باشد. 

آل‌هاشم در اعلام مناسبت دیگر هفته، روز قلم را یادآور شد و گفت:  افرادی که قلم به دستان هستند دارای اهمیت زیادی بوده و باید به این کتاب‌های نوشته شده اهمیت زیادی داد. 

وی اضافه کرد: با اینکه اکثر کتاب‌ها به صورت دیجیتالی است ولی هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌دهد. 


انتقاد از چند نرخی بودن بلیط‌های هواپیما 

امام جمعه تبریز در ادامه صحبت‌های خود  تذکری را نیز به مسؤولان راه شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری از لحاظ تناقض در قیمت پرواز یک هواپیما در روزهای مختلف داد و گفت: در حال حاضر برای تهیه بلیط هواپیما هر کسی که به دفاتر فروش هواپیمایی مراجعه کند با چندین نوع قیمت پرواز روبه رو می‌شود که جای تعجب دارد.  

وی ادامه داد: از مسؤولان ذیربط در سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم تا به این موضوع توجه کنند که چرا برای یک بلیط مثلاً تبریز به تهران باید چندین نوع قیمت مطرح شود؟ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار