کد خبر: ۷۵۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 29 June 2019

لیگ برتر فوتبال بانوان برای نماینده مازندران همان طور که از میانه‌های نیم‌فصل نخست این رقابت‌ها پیش‌بینی می‌شد، به بدترین شکل ممکن پایان یافت و این تیم رفت و برگشتی بی‌نتیجه را به بالاترین سطح رقابت‌های فوتبال بانوان کشور تجربه کرد.


به گزارش ایرنا، تیم فوتبال بانوان سپیدار قائمشهر که مرداد پارسال همراه با ملوان بندر انزلی توانست به لیگ برتر فوتبال بانوان کشور راه پیدا کند، پس از ۲۲ هفته برگزاری این رقابت‌ها با کسب ۷ امتیاز به لیگ دسته اول سقوط کرد، سقوطی که ممکن است علاوه بر از دست دادن امتیاز حضور مازندران در لیگ برتر فوتبال بانوان، انگیزه‌های دختران فوتبالدوست مازندران برای فعالیت در این رشته پرطرفدار را از بین ببرد.
پس از سقوط سپیدار از لیگ برتر فوتبال بانوان هیچ مسئولی از حوزه ورزش استان از این اتفاق ابراز ناراحتی نکرد. انگار حضور این تیم در لیگ برتر برای کسی اهمیتی نداشت و فقط خبر صعود این تیم مورد توجه برخی مسئولان قرار گرفت تا از آن به عنوان یک دستاورد ارزشمند در عرصه ورزش استان یاد کنند.
امتیازهای بی‌ارزش
این تیم فقط ۲۰ بازی از ۲۲ بازی را برگزار کرد. دیدار هفته بیست‌ویکم سپیداری‌ها که قرار بود در بم مقابل شهرداری بم برگزار شود، به بهانه مشکلات مالی تیم برگزار نشد. البته با توجه به اینکه سقوط سپیدار پیش از این بازی قطعی شده بود، مسئولان تیم تصمیم گرفتند که برای یک دیدار بی‌حاصل آن هم در مقابل تیمی که قهرمانی‌اش مسجل شده هزینه‌ای نکنند تا ۳ امتیاز بازی بدون رقابت به حساب بمی‌ها واریز شود.
دیدار هفته پایانی لیگ هم برای سپیداری‌ها به دلیل حضور نیافتن تیم سپاهان که هفته یازدهم سنگین‌ترین شکست فصل را به سپیدار تحمیل کرده بود، در قائمشهر برگزار نشد. سپاهان بازی نیم‌فصل نخست خود مقابل سپیدار را با نتیجه ۱۱ بر صفر به پایان رسانده بود. در واقع سپاهانی‌ها که از کسب رتبه سوم رقابت‌ها خیالشان راحت شده بود و می‌دانستند حتی با پیروزی مقابل سپیدار و کسب ۳ امتیاز به رتبه دوم نخواهند رسید، تصمیم گرفتند برای بازی هفته پایانی به قائمشهر سفر نکنند و ۳ امتیاز به سپیدار بدهند تا هم بابت ۱۱ گلی که در بازی نیم فصل نخست به آنها زدند هر چند دیروقت دلجویی کنند و هم جمع امتیازات این تیم بحران زده مازندرانی به لطف بذل و بخشش اصفهانی‌ها به ۷ برسد.
تیم قعرنشین جدول لیگ برتر فوتبال بانوان در نهایت با یک تساوی، ۲ پیروزی که یکی از آنها در زمین اتفاق نیفتاد و ۱۹ شکست لیگ برتر را به پایان رساند. حاصل ۲۰ بازی برگزار شده سپیدار ۱۱ گل زده و ۹۹ گل خورده بود. در حقیقت به لطف همان دو بازی برگزار نشده، تعداد گل‌های خورده سپیدار روی بزرگترین عدد دو رقمی ماند و ۳ رقمی نشد. البته در تعداد گل‌های خورده تیم آذرخش تهران دیگر تیم سقوط کرده از لیگ برتر فوتبال بانوان که با ۱۰ امتیاز یک پله بالاتر از سپیدار قرار گرفت، با ۱۲۷ گل خورده رتبه اول را دارد و سپیدار دومین تیم جدول است.
کلکسیون شکست‌ها
در پرونده سپیداری‌ها کلکسیونی از شکست‌های سنگین وجود دارد. نماینده مازندران در لیگ برتر فوتبال یک شکست ۱۱ بر صفر را در کارنامه خود ثبت کرد؛ ۳ بار با نتیجه ۹ بر صفر شکست خورد؛ ۲ بار بازی را با نتیجه ۷ بر صفر واگذار کرد؛ یک بازی را با دریافت ۶ گل و بدون گل زده به پایان رساند؛ ۳ شکست ۵ بر صفر را پذیرفت؛ دو شکست با دریافت ۴ گل را تجربه کرد، ۳ بار ۲ بر صفر شکست خورد و فقط در ۲ بازی آن هم با تیم‌های قعر جدول شکست با اختلاف یک گل را توانست ثبت کند. تنها پیروزی در زمین این تیم نیز با نتیجه ۱ بر صفر بود.
این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که سپیدار تیمی در حد و اندازه‌های لیگ برتر نبود و زنگ تفریحی برای سایر تیم‌های لیگ به حساب می‌آمد. نکته قابل توجه اینکه سپیدار از ابتدای فصل همین شرایط را داشت و از همان زمان نیز تلاشی برای بهبود وضعیت تیم و کمک به این مجموعه به منظور حفظ اعتبار و جایگاه فوتبال مازندران نشد.
سپیدار در ادامه ناکامی فوتبال و فوتسال بانوان مازندران در لیگ‌های برتر، این فرآیند را تکمیل کرد تا اثبات شود که توجهی به فوتبال بانوان در مازندران نمی‌شود و عزمی هم برای کمک به فوتبال مازندران در این استان وجود ندارد. پیش از این در گزارشی به پیشینه حضور بانوان مازندران در لیگ برتر فوتسال و سرنوشت منجر به سقوط و انحلال این تیم‌ها اشاره شده بود؛ سرنوشتی که انگار در لیگ برتر تازه به پایان رسیده فوتبال بانوان کشور، از همان ابتدا برای سپیدار که با نمایشی ضعیف لیگ را با شکست ۵ بر صفر آغاز کرده بود، قابل حدس بود.
سقوط از هفته اول
سپیدار ۶ هفته ابتدایی لیگ را با دریافت ۳۰ گل و زدن یک گل به پایان رسانده بود و از همان زمان مشخص شد که این تیم برای بقا در لیگ برتر آماده نشده است. هر چند که پس از هر شکست «سارا آذری» سرمربی تیم دلایلی را برای ناکامی تیم عنوان می‌کرد و معمولاً هم وعده بهتر شدن شرایط تیم را می‌داد، اما در عمل آنچه دیده می‌شد، ناتوانی واقعی تیم برای حضور در لیگ برتر بود، تیمی که با تعدادی از دختران جوان و نوجوان مازندرانی به لیگ برتر رسیده بود و بدون تقویت شدن به مصاف تیم‌های پرمهره و باپشتوانه می‌رفت.
سرمربی سپیدار نیز پس از سقوط این تیم لب به انتقاد و گلایه گشود و از اینکه در استان کسی دغدغه‌ای برای حفظ امتیاز مازندران در لیگ برتر فوتبال مازندران نداشت ابراز تأسف کرد. سارا آذری معتقد است که بازیکنانش در حد خودشان بازی کردند و با وجود همه کاستی‌های مالی سعی کردند برای حفظ امتیاز مازندران تلاش کنند، اما در استان گامی برای حمایت از تیم و پشتیبانی مالی برای جذب چند بازیکن برداشته نشد و تیم عملاً به حال خود رها شد تا سقوط کند.
سپیدار بدون اینکه نتیجه‌ای از لیگ برتر بگیرد و حتی تأثیری در لیگ برتر فوتبال بانوان داشته باشد از این لیگ سقوط کرد. شکست‌های پرگل و پیاپی این تیم مقابل سایر تیم‌ها باعث شده بود که بودن یا نبودن این تیم در لیگ برتر فرقی به حال تیم‌ها نکند. پرونده سپیدار نیز بسته می‌شود و مدتی بعد کسی خاطره‌ای از این تیم به یاد نخواهد داشت، حاصل این بی‌توجهی‌ها و نتایجی که ثبت شده از بین رفتن انگیزه در دختران فوتبالیست مازندران برای شکوفا کردن استعدادهای خود یا ادامه فعالیت ورزشی‌شان در این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار