فعالیت غیرقانونی نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر از جهت برای فوتبال گیلان حائز اهمیت است که در صورت اجرایی قانون توسط سازمان لیگ فدراسیون فوتبال سپیدرود رشت در لیگ برتر ماندنی خواهد شد و فوتبال گیلان موفق به حفظ تنها سهیمه خود در لیگ برتر می شود.
کد خبر: ۷۵۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ 29 June 2019

 

 

تابناک / به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا، چهارم تیرماه نامه‌ای از سوی هیات موسسان نفت مسجد سلیمان به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ ارسال شده که در آن، ضمن تاکید بر غیرقانونی بودن حضور این تیم در لیگ هجدهم، اعلام کرده که تا زمانی که وضعیت مالکیتی و مدیریتی نفت مسجد سلیمان توسط شرکت ملی نفت ایران مشخص نشود، هیچ مسئولیتی در قبال فعالیت این تیم در لیگ نوزدهم (فصل ۹۹-۹۸) ندارد. دلیل این تصمیم، عدم تایید فعالیت موسسه فرهنگی و ورزشی نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر از سوی شرکت ملی نفت ایران است.

به همین دلیل هیات موسسان نفت مسجد سلیمان اعلام کرد که انعقاد هرگونه قرارداد ورزشی با اشخاص حقیقی و حقوقی و ثبت آن در فدراسیون فوتبال غیرقانونی و مسئولیت تبعات آن برعهده مسئولین ذیربط در فدراسیون فوتبال است.

همچنین در این نامه اعلام شده که سازمان لیگ تا زمانی که تکلیف باشگاه نفت مسجد سلیمان از سوی شرکت ملی نفت ایران مشخص نشود، حق ندارد از محل درآمدهای این باشگاه مطالبات طلبکاران را پرداخت کند.

نکته جالبی در این نامه از سوی هیات موسسان نفت مسجد سلیمان مطرح شده است و در آن آمده که مدیران فعلی نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر که کارهای نقل و انتقالاتی باشگاه را اداره می‌کنند، به صورت غیرقانونی در باشگاه نفت مسجد سلیمان فعالیت می‌کنند. نکته‌ای که پیش از این از سوی هیات موسسان نفت مسجد سلیمان در تاریخ ۱۳۹۶/۳/۶ به فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود اما از سوی آن‌ها نادیده گرفته شده و در اتفاقی عجیب، مدیرانی غیرقانونی در لیگ برتر تیم‌داری کردند!

هواداران سپیدرود و داماش صبور باشند

فعالیت غیرقانونی نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر از جهت برای فوتبال گیلان حائز اهمیت است که در صورت اجرایی قانون توسط سازمان لیگ فدراسیون فوتبال سپیدرود رشت در لیگ برتر ماندنی خواهد شد و فوتبال گیلان موفق به حفظ تنها سهیمه خود در لیگ برتر می شود.

استان گیلان درحالی یک سال پر فراز و نشیب را در حوزه فوتبال پشت سر گذاشت که اشتباهات داوری خصوصا در باره تیم داماش سبب شد که سرنوشت این تیم به کلی عوض شود. اشتباهاتی که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتابل نیز نتوانست از کنار آن به راحتی بگذرد و همین امر سبب شد که جلسات متعددی بین مسئولان فوتبال گیلان و مدیران داماش با رئیس فدراسیون فوتبال و سایر مسئولان و با هماهنگی و حضور غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

جعفرزاده ایمن آبادی که از همان روزهای ابتدایی پیگری حقوق از دست رفته فوتبال گیلان بوده، تلاش داشته در سایه و بدون هرگونه جنجالهای در فضای رسانه ای خواسته فوتبال دوستان گیلانی را برآورده کند، موضوعی که خود او نیز برآنها تاکید داشته و تلاش کرده که اطلاعات کمتری از نشست او با مسئولان به بیرون درز کند.

نماینده رشت در همین راستا در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت احقاق حقوق از دست رفته تیمهای فوتبال گیلانی، بحث داماش و سپیدرود رو دو موضوع جدا از هم می داند و می گوید: درباره این دو تیم جلسات متعددی با حضور رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس سازمان لیگ و حتی برخی چهره‌های سیاسی برگزار شده است که رسانه ای شدن مباحث مطرح شده در این جلسات نه تنها کمکی به فوتبال گیلان نخواهد کرد بلکه خیانت در حق فوتبال استان و ذو تیم محبوب داماش و سپیدرود نیز محسوب می‌شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه برای پیگیری حل مشکلات سپیدرود و داماش به دنبال معروف شدن نیست چرا که به آن نیازی ندارد، یادآور شد: در این شرایط حساس که بسیاری به دنبال ضربه زدن به فوتبال استان و به دست آوردن اطلاعات جهت مانع تراشی از اقدامات انجام شده هستند، اینکه عده ای در فضای مجازی علیه نمایندگان صحبت کنند و بنده را به کمکاری متهم کنند، اقدامی ناراحت کننده است که تنها سبب دلسردی بیشتر می شود.

نماینده رشت با بیان اینکه علی رغم انتقادات غیرمنصفانه صورت گرفته حاضر نیست، درباره تلاشهای صورت گرفته اطلاعات بیشتری ارائه کند، متذکر شد: فوتبال دوستان گیلانی می‌خواهند بار دیگر سپیدرود را در لیگ برتر و داماش را در لیگ دسته اول ببییند. اینکه چگونه این امر محقق میشود وظیفه ما مسئولان است و آنچه که اهمیت دارد حضور این دو تیم در لیگ برتر و لیگ دسته اول است.

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان برای اینکه خیال هواداران سپیدرود را راحت کند سندی را از مکاتبات خود با مهدی تاج در اختیار ما قرار می دهد که تاریخ آن ماه ها قبل از نامه ارسال نامه هیات موسسان نفت مسجد سلیمان به فدراسیون فوتبال است. انتشار این سند نشان می دهد که نماینده رشت پیش از اینکه حتی خود مسئولان نفت هم خواستار جلوگیری از ادامه فعالیت نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر باشند، از این موضوع آگاه بوده و در فضایی غیر رسانه ای این موضوع را پیگیری کرده است.

در پایان به نظر می رسد که باید از تمام هواداران داماش و سپیدرود رشت بخواهیم که صبوری پیشه کنند و بگذارند تا به دور از جنجالهای رسانه ای کار به پیش برود زیرا تنها در این صورت است که کام مردم گیلان شیرین خواهد شد. درز اطلاعات بیشتری از فرآیند صورت گرفته ممکن است سبب شود که با فشارهای بیرونی به راحتی حق داماش و سپیدرود پایمال شود.
از سوی دیگر انتظار می رود سایز نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خصوصا دو نماینده دیگر مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز انتظار می رود برای احقاق حق تیمهای فوتبال گیلان و رشد و توسعه ورزش استان جعفرزاده ایمن آبادی را یاری کنند که مطمئنا اتحاد و همدلی بیشتر مسئولان همواره راهگشا خواهد بود

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار