کارتر: اگر تحقیق عمیقی درباره دخالت روسیه انجام شود, مشخص خواهد شد که ترامپ برنده انتخابات 2016 نبود.
کد خبر: ۷۵۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 29 June 2019

 

تابناک / به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن, جیمی کارتر, رییس جمهور اسبق آمریکا ضمن نامشروع خواندن دونالد ترامپ, گفت رییس جمهور فعلی آمریکا بدون دخالت روسیه در کاراز انتخاباتی خود در سال 2016 میلادی نمی توانست به کاخ سفید راه یابد.
جیمی کارتر 94 ساله که در سمیناری در مرکز کارتر, بنیادی که خود او راه اندازی کرده است, سخنرانی می کرد, تأکید کرد: « هیچ شکّی وجود ندارد که روسیه در انتخابات دخالت کرد». 
وی ادامه داد:« من فکر می کنم اگر تحقیق عمیقی درباره این دخالت انجام شود, مشخص خواهد شد که دونالد ترامپ برنده انتخابات 2016 نبوده است. او برنده انتخابات نبود ولی به کاخ سفید راه یافت زیرا روسها به نفع او دخالت کردند». 
رابرت مولر (Robert Mueller) دادستان ویژه سابق, بعد از نزدیک به دو سال تحقیق, در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) اعلام کرد مدارک کافی برای اثبات وجود یک توافق میان مسکو و تیم انتخاباتی ترامپ در دست ندارد هر چند تماس های زیادی بین مسکو و این تیم انجام شده است. مولر همچنین از فشار های دونالد ترامپ بر روند تحقیق خبر داده بود.
منتقدان دونالد ترامپ می گویند وی در حالی برنده انتخابات شد که رقیب دموکرات او, هیلاری کلینتون, نزدیک به سه میلیون بیشتر از او رأی آورده بود. 
جیمی کارتر در ادامه سخنان خود دونالد ترامپ را در سمت ریاست جمهوری آمریکا نامشروع توصیف کرد.
والتر موندال (Walter Mondale), معاون جیمی کارتر در زمان حضور وی در کاخ سفید, از این هم فراتر رفته و ترامپ را فردی تنفر انگیز خواند. 
او رییس جمهور فعلی آمریکا را به دلیل تمجید از رهبران مستبد و تحقیر رهبران دموکرات, عامل گسترش استبداد در جهان توصیف کرد.

برچسب ها: دونالد ترامپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار