نماینده دائم آمریکا در کنفرانس خلع سلاح گفته واشنگتن مسیر گفت‌وگو با ایران را باز گذاشته اما قصد دارد تحریم‌های بیشتر و بیشتری علیه ایران وضع کند.
کد خبر: ۷۵۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 25 June 2019

 

 

تابناک / رابرت وود نماینده دائم آمریکا در کنفرانس خلع سلاح امروز (سه‌شنبه) با اشاره به تصمیم لحظه آخری رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با اقدام نظامی علیه ایران گفت، «دونالد ترامپ» مسیری را برای گفت‌وگو با ایران باز گذاشته است.

بنا بر گزارش خبرگزای «رویترز»، این مقام آمریکایی در کنفرانس خلع سلاح که در ژنو برگزار می‌شد، تأکید کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ مسیری را برای گفت‌وگو با ایران باز گذاشته است و اگر تهران خویشتنداری وی را در رابطه با سرنگونی پهپاد [مهاجم] آمریکایی، ضعف واشنگتن تعبیر کند، اشتباه کرده است.»

بر اساس این گزارش، این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: «ما هرگز درگیری با ایران را آغاز نخواهیم کرد و مایل هم نیستیم که حق ایران برای دفاع از حریم هوایی خود را نفی کنیم اما اگر ایران به حملات خود علیه ما ادامه دهد، پاسخ ما قاطع خواهد بود.»

 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری‌اش در توئیتر روز جمعه ادعا کرده بود ۱۰ دقیقه قبل از حمله به سه سایت در ایران دستور توقف آن را صادر کرده است.

ادعای ترامپ درباره هدف قرار گرفتن این پهپاد در روز جمعه در حالی صورت گرفته که نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد پنجشنبه گذشته پهپاد جاسوسی و متجاوز آمریکایی را ساقط کرد.

با تمام اینها، به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا با پیام توئیتری اخیر خود صرفا تلاش کرده توجیهی برای ناتوانی دولتش در مواجهه با توانمندی نظامی ایران بتراشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از دل‌سوزی برای ۱۵۰ ایرانی سخن گفته که دولتش در جریان زلزله هولناک کرمانشاه با هشدار درباره جاری بودن تحریم‌های آمریکا، مانع کمک‌رسانی ایرانی‌های مقیم خارج از کشور به هموطنانشان شده بود. او در جریان سیل اخیر نیز برای سازمان‌های امدادرسان مشکلات فراوانی ایجاد کرده بود.

رابرت وود، نماینده دائم آمریکا در کنفرانس خلع سلاح همچنین به خبرگزاری رویترز گفته است، آمریکا به کمپین فشار حداکثری خود علیه ایران ادامه خواهد داد تا آنچه وی به عنوان «تغییر رفتار تهران» از آن یاد کرده، محقق شود.

وی علاوه بر این تأکید کرده که واشنگتن به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر و بیشتری علیه ایران است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی، که به نظر می‌رسد با اهداف تبلیغاتی طراحی شده، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام کرد.

وی که در دفتر کارش در کاخ سفید در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، این تحریم‌ها را «شدید» توصیف کرد و گفت: «به فشار به تهران ادامه خواهیم داد. ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

به گفته استیو منوشین وزیر خزانه داری آمریکا، واشنگتن دفتر رهبر انقلاب، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را در فهرست تحریم قرار داده است.

علاوه بر این، فرماندهان پنج منطقه نیروی دریایی سپاه پاسداران، سرداران «عباس غلامشاهی»، «رمضان زیراهی»، «یدالله بادین»، «منصور روانکار» و «علی عظمایی» هم در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

همچنین قرار است محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان نیز در لیست تحریمهای جدید آمریکا قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار