برایان هوک گفته که در حال حاضر هیچ مذاکره پشت‌پرده‌ای میان ایران و آمریکا وجود ندارد
برایان هوک در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل تأکید کرد که در حال حاضر هیچ مذاکرات و ارتباطات پشت پرده‌ای میان دولت آمریکا و ایران وجود ندارد. آقای هوک که به کشورهای منطقه خلیج فارس سفر کرده بعد از دیدار با وزیر امور خارجه عمان به خبرنگاران گفت که اگر ایران حاضر به توافق با آمریکا باشد، آمریکا تحریم‌ها را لغو می‌کند و روابطش با ایران را از سر می‌گیرد، اما گفت شرط چنین این کار این است که "اول توافق صورت بگیرد".
کد خبر: ۷۵۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 24 June 2019

 

تابناک / به گزارش آفتاب‎نیوز؛ «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز (دوشنبه) گفته است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تمایل بسیاری دارد تا پای میز مذاکره با ایران بنشیند، با این وجود تأکید کرد که لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشروط به تحقق 12 شرطی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا قبلا اعلام کرده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، برایان هوک در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل تأکید کرد که در حال حاضر هیچ مذاکرات و ارتباطات پشت پرده‌ای میان دولت آمریکا و ایران وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری فارس، نماینده ویژه دونالد ترامپ در امور ایران همچنین گفت که قصد دارد برای مذاکره با انگلیس، فرانسه و آلمان درباره توافق هسته‌ای ایران عازم پاریس شود.

وی با اشاره به سازوکار مالی در نظر گرفته شده از جانب اروپا برای انجام مراودات مالی با ایران با وجود تحریم‌های آمریکا گفت: «تردید دارم که ایران بتواند سازوکار تجارت مشترک با اتحادیه اروپا را عملیاتی کند».

برایان هوک در ادامه اظهاراتش در گفت‌وگو با خبرنگاران به تحریم‌هایی اشاره کرد که واشنگتن قصد دارد امروز علیه ایران اعلام کند، و تأکید کرد که «بسته به اقدامات هسته‌ای ایران، این احتمال وجود دارد که تحریم‌های بیشتری نیز در راه باشد».

نماینده آمریکا در امور ایران علاوه بر این گفته است، تلاش‌هایی را برای اجرای «طرح‌های جدیدی در راستای افزایش امنیت دریایی به منظور حفاظت از نفت‌کش‌ها در خلیج (فارس)» آغاز کرده است.

به نوشته بی بی سی، او گفته برنامه هسته‌ای و موشکی ایران، "ستیزه‌جویی‌های منطقه‌ای" و بازداشت دوتابعیتی‌های در ایران باید در چنین توافقی لحاظ شود.

آمریکا سال گذشته از توافق هسته‌ای ایران (برجام) خارج شد و تحریم‌های ایران را برگرداند. مقام‌های ایران می‌گویند آمریکا به تعهدات خود پایبند نبوده و تضمینی وجود ندارد به توافق‌های آتی متعهد باشد.

هم‌زمان مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم روز دوشنبه ۲۴ ژوئن (سوم تیر) در سفر به عربستان با ملک سلمان، پادشاه این کشور و محمد بن سلمان، ولیعهد با نفوذ سعودی دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کرد.

این سفرها چند روز بعد از آن انجام می‌شود که سپاه یک پهپاد آمریکایی را بر فراز دریای عمان ساقط کرد و دونالد ترامپ اعلام کرد که دستور حمله تلافی‌جویانه به اهدافی در ایران را دقایقی قبل از اجرا متوقف کرده است.

عمان بارها نقش میانجی میان ایران و آمریکا را بازی کرده و این بار هم برای کاهش تنش‌ها ابراز آمادگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز آقای هوک به ایران هشدار داده که یا بر سر میز مذاکره حاضر شود یا شاهد "سقوط اقتصاد" خود باشد.

هوک در ادعایی تحریم‌های آمریکا و "سوء مدیریت اقتصادی" را باعث تضعیف گروه‌های وابسته به ایران در منطقه خوانده اما مدعی شده که ایران "همچنان قادر به انجام حمله است."

آمریکا اعلام کرده بود که امروز تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران اعلام خواهد کرد. هوک درباره این تحریم‌ها و ماهیت آنها اطلاعات تازه‌ای به خبرنگاران نداد.

منبع: تابناک
برچسب ها: برایان هوک ، برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار