سفارت ایران در بروکسل با انتقاد از عدم انجام تعهدات اروپا در برجام هشدار داد که انجام تعهدات کامل ایران در برابر تعهدات خیلی کم اروپا توافق را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۷۵۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 24 June 2019

 

تابناک / حساب توئیتری سفارت ایران در بروکسل نوشت: اتحادیه اروپا قویا (به ایران) هشدار می دهد که تعهداتش (در چارچوب برجام) را انجام دهد، در حالیکه آژانس بین المللی انرژی اتمی 15 بار متعهد بودن ایران را تایید کرده است. 

سفارت ایران در ادامه افزود: این درحالیست که خود اتحادیه اروپا به تعهداتش از جمله عادی سازی شرایط تجارت با ایران پایبند نبوده است. این حرف منصفانه، منطقی و بی طرفانه ای است که بگوییم، (تعهدات) کامل در برابر (کم) نمی‌تواند یک توافق را پایدار نگه دارد.

به گزارش فارس، عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران یکشنبه شب در دیدار با همتای انگلیسی خود که به تهران سفر کرده است تاکید کرد که ایران متقاعد شده پایبند نبودن اروپایی ها به تعهدات خود در برجام نه به خاطر ناتوانی، بلکه به علت نداشتن اراده سیاسی است و اروپا حاضر نیست برای حفظ این توافق اندک هزینه ای بپردازد.

وی همچنین به طرف اروپایی هشدار داد که کاهش تعهدات برجام از طرف ایران یک تصمیم ملی و غیرقابل بازگشت است.

 اندرو موریسون نیز در دیدار با عراقچی بار دیگر بر پایبندی دولت خود به برجام تاکید کرد و گفت: انگلیس مصمم است کانال مالی اینستکس را هر چه سریع تر عملیاتی کند. وی خواهان ادامه پایبندی کامل ایران به برجام شد. 

منبع: فارس
برچسب ها: برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار