کد خبر: ۷۵۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ 24 June 2019

بازدید استاندار گیلان از واحدهای صنعتی و کارخانجات تولیدی و بررسی مسائل شهرک صنعتی رشت

 

تابناک / استاندار گیلان با حضور میدانی در سطح شهرک صنعتی رشت و بازدید پنج ساعته از چند واحد تولیدی و صنعتی در عرصه رونق تولید و اشتغال، به درخواست‌های تعدادی از تولیدکنندگان فعال در این شهرک رسیدگی کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری صبح امروز با حضور در سطح شهرک صنعتی رشت از چند واحد تولیدی و صنعتی در عرصه رونق تولید و اشتغال بازدید و به صورت میدانی به مشکلات برخی از واحدهای مستقر در این شهرک صنعتی رسیدگی کرد.

استاندار گیلان در جریان حضور در سطح شهرک صنعتی رشت گفت: در عرصه رونق تولید و اشتغال در استان گیلان می‌توانیم با همت بخش خصوصی و حمایت‌های دولت شاهد رشد بیشتری باشیم.

دکتر سالاری با اشاره به یکی از کارخانه‌هایی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این واحد با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی تاکنون، در حوزه تولید انوع کیسه ساده و لمینت از پلی پروپلین، علاوه بر تامین نیاز داخلی بخش عمده تولیدات خود را به خارج از کشور صادر می‌کند که موجب گسترش صادرات و ارز آوری برای استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اشتغال 750 نفر در این شرکت، تصریح کرد: باتوجه به طرح توسعه تولید این شرکت که امروز ارائه شد، با حمایت دولت و سرمایه گذاری 540میلیارد ریالی، حدود 250 نفر دیگر به ظرفیت اشتغال این واحد اضافه خواهد شد.

استاندار گیلان همچنین در ادامه و در جریان بازدید از یک واحد تولید ام‌دی‌اف اظهار داشت: تمام تلاش را جهت طرح توسعه این واحد از حیث تسهیلات و سایر حمایت‌های دولتی انجام خواهیم داد.

وی افزود: با افزایش حمایت از این واحد تولیدی و افزایش تولید، تا پایان سال با افزایش ظرفیت اشتغال به 500نفر همراه شود.

در ادامه بازدیدهای امروز از شهر صنعتی رشت، استاندار گیلان از یک طرح  در حال ساخت با بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی و سرمایه گذاری بیش از 4 میلیون یورو در شهرک صنعتی رشت بازدید کرد که در صورت تکمیل در سال جاری و تولید با ظرفیت کامل، اشتغال 100نفر را به دنبال خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین در جلسه ای که به منظور بررسی طرح توسعه یکی از واحدهای فعال، در محل این کارخانه برگزار شد، جهت پیگیری درخواست مدیران این مجموعه که سال گذشته با بیش از 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری و بیش از 60 نفر اشتغالزایی در زمینه تولید اوراق و فشرده چوبی با روکش ملامین و هایگلاس  افتتاح شد، جهت تامین مالی و افزایش ظرفیت تولید در قالب سه شیفت و میزان اشتغالزایی به بیش از 100 نفر، دستورات لازم را صادر کرد.

دکتر سالاری در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در عمده واحدهای جدید که در شهرک صنعتی رشت راه اندازی شده است، استفاده مطلوب از فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا در کنار شیوه‌های صحیح مدیریت به خوبی قابل مشاهده است.

وی استفاده همزمان از این دو مزیت را  موجب توسعه صنایع دانست و افزود: مشاهده این دستاوردها، ما را به رونق بیش از پیش صنعت داخل استان امیدوار‌تر می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه برخی واحدهای فعال در این شهرک صنعتی، مشکلاتی در حوزه‌های مختلف دارند که باید در جلسات و کارگروه‌های مربوطه در اسرع وقت رسیدگی و تعیین تکلیف شود، افزود: در جریان چند بازدید امروز، فعالین تعدادی از کارخانجات مطالبه یا پیشنهاداتی داشتند که در محل کارخانه مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت و طبق صورتجلسه تنظیمی، توسط دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری خواهد شد.

دکتر سالاری همچنین از تعداد دیگری از واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرک صنعتی بازدید کرد و در گفت‌و‌گو با برخی تولیدکنندگان فعال و جلساتی مجزا، دستورات و رهنمودهای لازم را جهت رفع مشکلات و پاسخ به درخواست‌های آنان صادر کرد.

گفتنی است، استاندار گیلان در بازدید میدانی از سطح شهرک صنعتی رشت، دستورات لازم جهت رفع برخی مشکلات از جمله وضعیت مسیر دسترسی از جاده لاکان، مشکل تقاطع راه آهن و... را  صادر کرد.

جمعی از مدیران حوزه اقتصادی، صنعت و بانک‌های استان در این بازدید استاندار گیلان را همراهی کردند.

 

لزوم تسریع در فرایند اجرای "طرح هزار روستا،هزار زمین ورزشی"

 

 استاندار گیلان با تاکید بر لزوم رقابتی کردن توزیع امکانات ورزشی در روستاها گفت: در صورت تسریع در فرایند اجرای "طرح هزار روستا،هزار زمین ورزشی" از سوی دهیاران،در مراحل بعد، تجهیزات و خدمات بیشتری به این زمین های ورزشی اعطا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در جلسه بررسی طرح هزار روستا، هزار زمین ورزشی (ورزشگاه) با تاکید بر لزوم اجرای هرچه سریعتر این طرح اظهار داشت: دفتر امور روستایی و شوراها استانداری با همکاری دهیاران مکان مناسبی را برای احداث زمین ورزشی مشخص کند.

وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان مسوول تسطیح زمین‌ها نیست،  خاطر نشان کرد: دهیاران با مکان یابی دقیق عرصه مورد نظر را مشخص و جهت تسطیح آنها برای اماکن ورزشی اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: زمینی که با کاربری ورزشی در اختیار دهیاری ها قرار دارد یا برخی اراضی ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با انجام صورتجلسه‌ای برای بهره برداری، با قید زمان در اختیار ورزش و جوانان جهت انجام فعالیت های ورزشی روستاییان قرار گیرد و در اجرای این رویکرد فرایند ساده قانونی و به دور از تشریفات اجرا شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح مذکور می توان از ظرفیت افراد حقیقی و خیرین که تمایل به واگذاری زمین دارند نیز بهره گرفت.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم رقابتی کردن توزیع امکانات ورزشی در روستاها گفت: در صورت تسریع فرایند اجرای طرح هزار روستا،هزار زمین ورزشی(ورزشگاه) از سوی دهیاران امکانات بهتری به صورت امانی در اختیار آنان قرار می گیرد و در مرحله بعد پس از بهره گیری مناسب از این امکانات در روستاها، بخش دیگری از تجهیزات تامین و خدمات بیشتری به این زمین های ورزشی اعطا می شود.

وی افزود:مدیران دستگاه های اجرایی متولی نسبت به تعیین تکلیف اراضی معرفی شده بر اساس موازین قانونی اقدام کنند تا روند اجرای این طرح تسریع شود.

 

مردم از ما انتظار دارند که مشکلی برای تامین آب کشاورزی نداشته باشند/مهمترین کار ما در این روزها این است که نگذاریم لطمه ای به حاصل رنج و تلاش کشاورزان وارد شود/به‌موقع و درست جواب دادن مدیران به مراجعات مردم نکته مهمی است که روز تعطیل و غیرتعطیل ندارد

 
 

استاندار گیلان گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب فروردین امسال مردم از ما انتظار دارند که مشکلی برای تامین آب کشاورزی نداشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با موضوع سازگاری با مشکلات آبی بخش کشاورزی که شامگاه پنج شنبه با حضور فرمانداران و مدیران تعدادی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های خوب فروردین امسال مردم از ما انتظار دارند که مشکلی برای تامین آب کشاورزی نداشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مهم ترین کاری که باید در شرایط کنونی انجام داد، همراهی با مردم، پیگیری و پاسخگویی به‌موقع است، تصریح کرد: کشاورزی معیشت بخش زیادی از مردم استان است و مهمترین کار ما در این روزها این است که نگذاریم لطمه ای به حاصل رنج و تلاش کشاورزان وارد شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال برای تامین آب کشاورزی نگرانی وجود دارد افزود: بعضا به برخی مزارع آب نمی رسد و یا در جاهایی مصارف غیر اصولی انجام می‌شود که در همه استان ها این مشکلات وجود دارد.

دکتر سالاری وی با بیان اینکه در کاهش مشکلات کانال های آبرسان امسال نسبت به گذشته بهتر عمل شد خاطرنشان کرد: بیش از هزار کیلومتر لایروبی شد که کار ارزشمند و موثری است.

وی افزود: در جاهایی نیاز است به صورت محلی انتقال با لوله و یا اجاره و یا خرید پمپ انجام دهیم که باید به موقع انجام شود تا هزینه اجتماعی و نگرانی برای مردم ایجاد نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان به فرمانداران تاکید کرد: به بخشداران اعلام کنند که وظیفه اصلی شان این است که با مردم در تماس باشند و هر جا مشکلی پیش می‌آید رسیدگی و حل کنند و یا اینکه به موقع به مراجع بالاتر منعکس کنند.

استاندار گیلان افزود: بخشداران باید کنار مسئولین آب منطقه ای و جهاد کشاورزی که دستگاههای تخصصی هستند حضور داشته باشند تا به موقع مسائل مردم را رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه مدیران استانی و فرمانداران باید به موقع در دسترس باشند، اظهار داشت: به موقع و درست جواب دادن مدیران به مراجعات مردم نکته مهمی است که روز تعطیل و غیرتعطیل ندارد.

دکتر سالاری با اشاره به شیوه نامه ساماندهی آب‌بندان‌ها اشاره و تاکید کرد: با تحقق لایروبی و ساماندهی تمام آب بندان هایی که طبق برنامه پیش بینی شده، بخش قابل توجهی از مشکلات برای تامین آب کشاورزی در آینده رفع خواهد شد.

در این جلسه تعدادی از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی به بیان مشکلات تامین آب کشاورزی در حوزه خود پرداختند که با رهنمودهای استاندار گیلان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار