ورزشکاران گیلان در آستانه رقابت‌های المپیک توکیو با درخشش در عرصه‌های آسیایی و جهانی، آمادگی بالای خود برای کسب سهمیه این آوردگاه بزرگ را به رخ می‌کشند، این مدال‌آوری‌ها در حالی رقم می‌خورد که مسؤولین رشت و گیلان اغلب نسبت به این قهرمانان بی‌تفاوت هستند.
کد خبر: ۷۵۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 22 June 2019

 

 

تابناک / کمتر از 13 ماه به المپیک توکیو 2020 باقی‌مانده و در گیلان ورزشکارانی به تعداد کمتر از انگشتان دودست، شانس کسب سهمیه المپیک را دارند، ورزشکارانی که در ماه‌های اخیر خوش درخشیده و مدال‌های آسیایی و جهانی را یکی پس از دیگری درو کرده‌اند.

شهر رشت در رشته‌های وزنه‌برداری، شمشیربازی و تکواندو با حضور علیرضا سلیمانی، محمد رهبری و آرمین هادی پور شانس کسب سهمیه المپیک برای استان و کشورمان را داشته و می‌تواند گیلان را پس از 60 سال صاحب مدال المپیکی کند، در ماه‌های اخیر رهبری و هادی پور کم افت‌وخیز ظاهرشده و بیش‌ازپیش امید را در دل گیلانیان برای کسب سهمیه المپیک توکیو زنده کرده‌اند؛ اما دریغ از حمایتی درخور ورزشکاران المپیکی!

بازگشت غریبانه نفر سوم تکواندو جهان به شهر باران

هادی پور در ماه مه (May) 2019 مصادف با بیست و ششم اردیبهشت‌ماه موفق به کسب نشان برنز بیست و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در منچستر شد، نشانی که 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک به تکواندوکار گیلانی ارزانی داشت.

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی منچستر پس از بازگشت به گیلان تنها با استقبال مدیرکل ورزش و جوانان مواجه شد و خبری از استقبال مسؤولین شهری نظیر اعضای شورای شهر رشت و مسؤولین استانی نظیر استاندار گیلان نبوده است.

 

بازگشت رهبری به رشت؛ اینجا خبری از استقبال نیست!

رهبری دیگر ورزشکار شهر باران است که در یک ماه اخیر با درخشش در مسابقات آسیایی و جهانی توانسته است خود را در قامت مدعی کسب سهمیه المپیک نشان دهد، سابریست گیلانی تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی اسپانیا در اسلحه سابر تیمی موفق به کسب مقام پنجمی شد، مسابقاتی که بیست و دوم اردیبهشت‌ماه به میزبانی اسپانیا برگزار شد.

سابریست گیلانی تیم ملی کشورمان در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا نیز به مقام نائب قهرمانی دست‌یافت، رقابت‌هایی که بیست و هفتم خردادماه به میزبانی توکیو برگزارشده و راه صعود تیم ملی کشورمان به رقابت‌های المپیک توکیو را هموارتر می‌کند، رهبری در راه اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی با بدرقه هیچ‌یک از مسؤولین ورزشی و غیرورزشی شهر رشت و استان گیلان مواجه نشد، وی حتی پس از کسب مدال نیز شاهد استقبالی نبوده است، ورزشکاری که هر یک از استان‌های دیگر آرزو دارند یکی مثل او را بسازند!

 

لزوم حمایت مسؤولین شهری و استانی از شانس‌های المپیکی

شهر رشت قریب به یک سال از نعمت شهردار بی‌نصیب بوده و با سرپرست شهرداری اداره شده است، حضور سرپرست باعث شد انتظارات از این نهاد به پایین‌ترین حد ممکن برسد، با انتصاب ناصر حاج محمدی به‌عنوان شهردار رشت و احراز صلاحیت وی در بیست و یکم خردادماه، انتظارات از شهرداری رشت بار دیگر بالا رفته است، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بودجه نسبتاً خوبی داشته و می‌تواند پشتوانه مالی خوبی برای ورزشکاران شهر باران در آستانه المپیک شود.

سایر نهادهای استان گیلان نظیر اداره کل ورزش و جوانان استان به‌عنوان متولی ورزش استان، استانداری گیلان به‌عنوان نماینده عالی دولت و همچنین نمایندگان مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی نقش بی‌بدیلی در حمایت از ورزشکاران گیلانی می‌توانند ایفا کنند، ورزشکارانی که برای حضور در المپیک نیاز به پشتوانه مالی و معنوی داشته و بدون این پشتوانه، کاری به‌مراتب سخت‌تر از نبرد با سایر مدعیان برای رسیدن به المپیک توکیو انتظارشان را خواهد کشید.

به گزارش فارس، سی و دومین بازی‌های المپیاد تابستانی، به میزبانی توکیو از تاریخ سوم مردادماه 1399 تا نوزدهم مردادماه به میزبانی شهر توکیو در ژاپن برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار