دستیار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی یادداشتی نوشت: «در مورد اشتباه بزرگ؛ آینده نشان خواهد داد که آن را چه طرفی در برپایی جنگ مرتکب خواهد شد. روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاید دیر باشد.»
کد خبر: ۷۵۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 21 June 2019

 

تابناک / حمیدرضا دهقانی پوده، دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه در یادداشتی با عنوان «اشتباه بزرگ» نوشت: «آقای ترامپ در مورد زدن پهپاد آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران گفته است: ایران اشتباه بزرگی کرد. در آب‌های بین‌المللی بود. زیاد درباره‌اش صحبت نمی‌کنم، فقط اشتباه خیلی‌خیلی بدی بود. بزودی جوابش را می‌بینید.»

این دیپلمات ارشد کشورمان در بخشی از این یادداشت آورده است: «آینده نشان خواهد داد که ایران اشتباه کرد که پهپاد را زد یا آمریکا که پهپاد را فرستاد. آینده نشان خواهد داد که ایران اشتباه کرد که توافق برجام را امضاء کرد و یا آمریکای اوباما که آن را امضاء کرد و یا آمریکای ترامپ که از آن بیرون رفت.»

دستیار ظریف در ادامه افزوده است: «آینده نشان خواهد داد چه کسی اشتباه کرد که امثال بولتون و پمپئو را در تیم خود راه و به آنها جاه و مقام داد. آینده نشان خواهد داد چه طرفی با گره‌زدن زلف خود به نتانیاهو اشتباه کرد. آینده نشان خواهد داد که چه طرفی تلاش کرد حداکثر فشار را بر ایران وارد کند و فروش نفت ایران را به صفر برساند. اینها اشتباهات بود.»

وی افزود: «و اما در مورد اشتباه بزرگ؛ آینده نشان خواهد داد که آن را چه طرفی در برپایی جنگ مرتکب خواهد شد. روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاید دیر باشد. آینده نزدیک‌تری ممکن است بتواند برای ما و آمریکایی‌ها و جهانیان، آینه روشنگری در ارتکاب اشتباه بزرگ باشد؛ شاید هم زودتر.»

منبع: فارس
برچسب ها: پهباد آمریکایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار