هند با هدف حفظ امنیت خطوط کشتیرانی خود به خلیج فارس و دریای عمان ناوهای جنگی اعزام کرد.
کد خبر: ۷۵۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 21 June 2019

 

تابناک / به نقل از نشریه نیوز ۱۸، نیروی دریایی هند اعلام کرد که برای اطمینان از حفظ امنیت و فعالیت کشتی‌های هندی که در منطقه رفت وآمد می‌کنند، کشتی‌های جنگی این کشور به دریای عمان و خلیج فارس اعزام شده‌اند.

در بیانیه نیروی دریایی هند آمده است: دو کشتی جنگی موسوم به ای ان اس چنای و ای ان اس سوناینا برای انجام عملیات امنیت دریایی به خلیج فارس و دریای عمان اعزام شدند و همچنین نظارت هوایی نیز توسط جنگنده‌های نیروی دریایی هند در منطقه انجام می‌شود.

در ادامه بیانیه آمده است: مرکز ادغام اطلاعات در منطقه اقیانوس هند همچنین از نزدیک بر رفت و آمد کشتی‌ها در خلیج فارس نظارت می‌کند. این اقدام در نتیجه حوادث اخیر در منطقه و همچنین برای اطمینان از ادامه فعالیت کشتی‌های هند در دریای عمان و خلیج فارس انجام می‌شود.

نیروی دریایی هند تاکید کرد: متعهد به تأمین امنیت و تجارت دریایی و رفت و آمد کشتی‌های هندی در منطقه متعهد هستیم و به برقراری صلح و ثبات در منطقه اقیانوس هند کمک می‌کنیم.

پیش از این سازمان کل کشتیرانی هند به کشتی‌های این کشور که از تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان عبور می‌کنند هشدار داده بود که تمام احتیاط لازم را انجام داده و تمهیدات امنیتی را به کار گیرند.

تنش‌ها در منطقه خلیج فارس پس از اعزام چند فروند ناو و نیروی نظامی آمریکایی تشدید شده است.

بسیاری از کارشناسان همچنین با اعلام نگرانی از اعزام ناوهای جنگی آمریکا به منطقه نسبت به بروز برخوردهای نظامی هشدار داده و خواستار خویشتنداری در منطقه شده‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار