یک کارشناس نظامی جهان عرب، سرنگونی پهپاد آمریکایی را سیلی محکم ایران به آمریکا عنوان کرد.
کد خبر: ۷۵۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 21 June 2019

 

تابناک / به نقل از الجزیره، «مامون ابو نوار»، کارشناس نظامی در اظهاراتی گفت: ایران امروز با سرنگونی پهپاد آمریکایی یک سیلی محکم به آمریکا زد تا به آن بفهماند بیشتر از این گردنگشی نکند.

به گفته این کارشناس نظامی، پیام اقدام ایران بسیار محکم و مقتدرانه بود و جز تهدید کاری از آمریکا بر نمی‌آید.

مامون ابو نوار این را نیز افزود که این پهپاد که بسیار پیشرفته و از توانایی‌های جاسوسی بسیاری برخوردار است پس از شناسایی توسط ایران به سرعت هدف قرار گرفت و مهم این نیست این پهپاد کجا پرواز می کرده، آنچه مهم است سرنگونی این پهپاد توسط ایران است.

در نخستین ساعات بامداد پنج شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با آتش پدافند نیروهای مسلح ایران سرنگون شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

سرنگونی این پهپاد آمریکایی در ابتدا از سوی مقامات آمریکایی تکذیب شد، اما در نهایت فرماندهی مرکزی آمریکا سقوط یک فروند پهپاد این کشور را تائید کرد.

منبع: مهر
برچسب ها: پهباد آمریکایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار