استاندار:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: از تحریم جمهوری اسلامی ایران توسط برخی کشورهای غربی، خوشحال نیستیم ولی معتقدیم تحریم، فرصتی برای شکوفایی ظرفیت‌های داخلی است و باید بتوانیم تمامی تهدیدات این حوزه را به فرصت تبدیل کنیم.
کد خبر: ۷۵۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 20 June 2019

 به گزارش تابناک تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه نیازها و چالش‌های صنایع استان با قدردانی از برگزاری این نمایشگاه توسط پارک علم و فناوری استان ابراز کرد: در دنیای کنونی، هر چیزی به جز کلمه«تغییر» در حال تغییر است و بر اساس اعلام صاحبنظران، در آینده نزدیک، شاهد رشد سریع و تغییر یکباره علم و دانش در دنیا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دنیای آتی، دنیای تغییر سریع تکنولوژی و دانش خواهد بود ابراز کرد: امیدوارم برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی در شکوفایی اقتصادی کشور و افزایش ارتباط دانشگاهیان و صنعتگران بیش از پیش موثر باشد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر، شکاف عمیقی بین تولید دانش و تبدیل آن محصولات فناور در کشور وجود دارد. در سال‌هایی نه چندان دور اعلام می‌شد که علم، بهتر از ثروت است ولی هم‌اکنون باید گفت، علمی بهتر است که منجر به تولید ثروت شود.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی اظهار کرد: نتیجه اقدامات این چنینی، باعث واردات بی‌رویه و غیرضرور تجهیزات از خارج شده و آن چنان که باید و شاید از ظرفیت داخلی کشور برای قطع وابستگی به خارج، استفاده نشده است.

پورمحمدی، جایگاه بین المللی ایران اسلامی در حوزه تولید علم و تولیدات فناورانه را به ترتیب، رتبه 16 و 70 اعلام کرد و ادامه داد: از تحریم جمهوری اسلامی ایران توسط برخی کشورهای غربی، خوشحال نیستیم ولی معتقدیم، تحریم، فرصتی برای شکوفایی ظرفیت‌های داخلی است و باید بتوانیم تمامی تهدیدات این حوزه را به فرصت تبدیل کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود نسبت به توسعه ارتباطات کاربردی مراکز علمی و صنعتی با شرکت های دانش بنیان با برگزاری رویدادهای مختلف فناورانه در استان، ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است نخستین نمایشگاه چالش ها و نیازهای صنایع استان لحظاتی پیش در محل پارک علم و فناوری استان با حضور دکتر پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، مسئولانی از وزارت علوم گشایش یافت.

در این نمایشگاه دو روزه، موسسات و مراکز علمی، شرکت های دانش بنیان و همچنین برخی از کارخانجات و مجتمع های صنعتی استان همچون مجتمع مس آذربایجان، مجتمع فولادظفر بناب، شرکت ماشین سازی، گروه کارخانجات تراکتورسازی ایران و ... نیز حضور دارند.
طراحی و تولید تجهیزات، قطعات و مواد مور نیاز صنایع، طراحی و تولید محصولات با کاربری جدید، اصلاح فرآیندهای تولید و تلاش برای افزایش بهره وری، چالش های زیست محیطی و ... مهم ترین محورهای این رویداد فناورانه در استان را تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :