وزیر دفاع ژاپن با بیان اینکه مشخص نیست چه کسی عامل حملات هفته گذشته در دریای عمان بوده، گفت این حملات ادامه نیافته و نیازی به اعزام نیروی نظامی به این منطقه وجود ندارد.
کد خبر: ۷۵۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷ 18 June 2019

 

 

تابناک / تاکشی یوایا وزیر دفاع ژاپن در واکنش به حادثه دریایی هفته گذشته در دریای عمان، گفت نیازی به اعزام نیروی نظامی به این منطقه وجود ندارد.

یوایا که در توکیو صحبت می‌کرد، در این مورد گفت: «مشخص نیست چه کسی عامل این حمله بوده است. هیچ شهروند ژاپنی سوار [کشتی] نبوده است. حملات ادامه نیافته و نیازی به اعزام نیروهای دفاعی ژاپن به آنجا وجود ندارد.»

وی با این حال گفت توکیو تحولات منطقه خلیج فارس را به دقت دنبال می‌کند.

هفته گذشته دو نفتکش در دریای عمان دچار حریق شدند. دولت آمریکا مدعی شده است که این حریق ناشی از حمله نیروهای ایرانی به این کشتی‌ها، که یکی از آن‌ها مالک ژاپنی داشته، بوده است.

اظهارات وزیر دفاع ژاپن ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور برای افزایش «بازدارندگی» در برابر ایران، ۱۰۰۰ نیروی نظامی دیگر به منطقه اعزام می‌کند.

طبق گزارش اخیر «ژاپن تایمز»، توکیو از مدارک ادعایی واشنگتن و اتهام‌زنی‌هایش در خصوص حمله به دو نفتکش در دریای عمان قانع نشده است.

یک منبع دولتی ژاپن به این روزنامه خبر داد که که توکیو از واشنگتن درخواست کرده است شواهد محکم‌تری در زمینه دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش در دریای عمان ارائه کند. این منبع دولت ژاپن در رد اتهام‌زنی‌های آمریکا به ایران تصریح کرده بود: «مقامات دولت ژاپن قانع نشده‌اند. توضیحات آمریکا کمکی به حدس و گمان‌های ما نکرده است».

ژاپن تایمز با اشاره به اتهامات وزارت خارجه آمریکا علیه ایران به نقل از یک «منبع نزدیک به آبه شینزو نخست وزیر ژاپن» گزارش داد که «این‌ها ثابت نمی‌کند که ایران در پشت حملات بوده است. حتی اگر آمریکا آن را تایید کند ما نمی‌توانیم به راحتی بگوییم که به آن باور داریم».

«یک منبع وزارت خارجه ژاپن» نیز در این زمینه گفته بود: «اگر داشتن تخصص‌های پیچیده دلیلی بر این باشد که نتیجه گیری کنیم حمله کار ایران بوده است پس می‌توانیم بگوییم که آمریکا و اسرائیل نیز می‌توانند آن را انجام دهند».

منبع: فارس
برچسب ها: انفجار نفتکش ها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار