وزیر خارجه آلمان در واکنش به تحولات منطقه غرب‌آسیا از همه طرف‌هایی که با تنش در این منطقه مخالفند، خواست تا این موضوع را عملا ثابت کنند.
کد خبر: ۷۵۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 18 June 2019

آلمان: همه باید اثبات کنند که خواستار جنگ نیستند

 

تابناک / هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان به امکان خروج  ایران از توافق هسته‌ای (برجام) واکنش نشان داد.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام آلمانی در پی دیدار با مقامات اروپایی در لوکزامبورگ گفت: «کاهش یک جانبه مسئولیت‌ها، اصلا قابل قبول نیست».

وی در حالی چنین موضع‌گیری داشت که به وضوح درباره واکنش احتمالی اتحادیه اروپا به اقدامات ایران درباره توافق هسته‌ای، اشاره‌ای نکرد و گفت: «خواهیم دید که چه می‌شود».

ماس همچنین گفت: «از دید من شرایط بسیار متشنج است. تقابل نظامی در منطقه خلیج‌فارس  به معنای این است که تمامی منطقه به آتش کشیده خواهد شد و چنین وضعیتی به نفع هیچکس نیست. کافی نیست که همه فقط بگویند که خواستار جنگ نیستند بلکه آنها باید این را اثبات کنند که خواستار جنگ نیستند و این یعنی اینکه هر طرفی باید گام‌هایی فعالانه در جهت تنش‌زدایی بردارد».

منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر داده بودند. شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرده بود که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده و دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند.

دو نفتکش در این حادثه دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه و «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا شامگاه گذشته بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، ایران را به دست داشتن در انفجار دو نفتکش در دریای عمان متهم کردند. این در حالی است که نفتکش‌ها محموله‌های متعلق به ژاپن را حمل می‌کردند.

منبع: فارس
برچسب ها: برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار