انتشار کلیپ و تصاویر سنگ پراکنی این دامدار متخلف و کارگرش به خرس زخمی در فضای مجازی باعث شد تا این دو متخلف شناسایی و تحویل قانون شوند.
کد خبر: ۷۵۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 17 June 2019

 

 

تابناک / دامدار سوادکوهی که روز گذشته یک قلاده خرس قهوه ای زخمی را با کمک کارگرش با سنگ تلف کرد، شناسایی و پرونده اش به دستگاه قضایی ارسال شد.

عصر روز گذشته یک قلاده خرس قهوه ای در یکی از روستاهای شهرستان سوادکوه پس از سقوط از کوه دچار جراحت شد که با سنگ پراکنی یک دامدار محلی و کارگرش این حیوان وحشی مورد حمایت محیط زیست با وجود تحت درمان قرار گرفتن به دلیل شدت جراحت تلف شد.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: دامدار متخلفی که باعث مرگ خرس قهوه ای در منطقه سوادکوه شد، از سوی محیطبانان شناسایی و پرونده اش برای رسیدگی قضایی به دادگستری ارسال شده است.

کوروس ربیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: علاوه بر این دامدار، کارگرش نیز در تلف شدن خرس قهوه ای مقصر است که پای این فرد نیز به دادگاه برای برخورد قضایی کشیده می‌شود.

وی گفت: در صورت محکومیت طبق مصوبه شورای عالی محیط زیست این فرد متخلف باید در قبال تلف کردن یک قلاده خرس قهوه ای حدود ۵۰۰ میلیون ریال جریمه پرداخت کند.

این ششمین قلاده از خرس قهوه از گونه‌های تحت حمایت است که از سال ۹۶ تاکنون در مازندران تلف می‌شود. سال ۹۶ هم ۵ قلاده خرس قهوه ای براثر گرفتار شدن در تله گرازگیر روستاییان، تصادف و شکارچیان متخلف تلف شدند.

انتشار کلیپ و تصاویر سنگ پراکنی این دامدار متخلف و کارگرش به خرس زخمی در فضای مجازی باعث شد تا این دو متخلف شناسایی و تحویل قانون شوند.

خرس قهوه ای از جمله حیوانات تحت حمایت محیط زیست است که در برخی مناطق جنگلی مازندران از جمله غرب استان زیست دارد. محیط زیست مازندران ۱۰ قلاده از این حیوان را در پارک ملی کیاسر در شهرستان ساری نگهداری می‌کند.

بنا بر اظهار محیط زیست مازندران گرچه به دلیل پراکندگی سکونتگاهی این حیوان در مازندران از غرب تا شرق و زندگی خانوادگی آنها آماری از تعداد آن وجود ندارد، ولی نسل این حیوان در حال انقراض است.

برچسب ها: خرس ، محیط زیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار