منابع دولتی ژاپن اعلام کردند این کشور از آمریکا خواسته است برای ادعای خود درباره دست داشتن ایران در حملات به دو نفتکش در دریای عمان مدارک محکمی ارائه کند.
کد خبر: ۷۵۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 16 June 2019

 

 

تابناک / به نقل از پایگاه اینترنتی ”ژاپن تودی“، منابع دولتی ژاپن روز یکشنبه اعلام کردند دولت این کشور از آمریکا خواسته است تا برای ادعای خود مبنی بر اینکه ایران در حملات روز پنجشنبه به دو نفتکش در تنگه هرمز دست داشته است، مدارک محکمی ارائه کند.

این درخواست پس از آن انجام می‌شود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ساعاتی پس از این حملات، در اظهاراتی بدون ارائه مدرک، ایران را متهم کرد. سپس وزارت دفاع آمریکا ویدیویی را منتشر کرد که گفته می‌شود نشان می‌دهد قایق گشتی ایران یک مین منفجر نشده چسبیده به بدنه تانکر کوکوکا کوریجس متعلق به ژاپن را از بدنه آن جدا می‌کند.

با این حال مقامات دولتی ژاپن هنوز از این بابت قانع نشده‌اند و این منابع در این خصوص تاکید می‌کنند: ”توضیحات آمریکا به ما کمک نکرده است که از گمانه‌زنی فراتر برویم“.

بنا به گفته این منابع دولتی ژاپن، این کشور از راه‌های مختلف از جمله از طریق تارو کانو، وزیر امور خارجه ژاپن، خواستار مدارک بیشتری در این خصوص شده‌اند. این منابع می‌افزایند احتمالا کانو در تماس تلفنی روز جمعه با همتای خود خواستار این مدارک شده است.

برچسب ها: انفجار نفتکش ها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار