ولیعهد عربستان در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی مقابله با حضور ایران در سوریه شد و اظهاراتی بی‌اساسی را درباره حادثه روز پنج‌شنبه دریای عمان مطرح کرد.
کد خبر: ۷۵۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 16 June 2019

با نفوذ ایران در سوریه مقابله می‌کنیم/ تهران احترام نخست وزیر ژاپن را نگه نداشت 

 

به نقل از الشرق‌الاوسط، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در تازه‌ترین اظهارات خود درباره حضور ایران در سوریه مدعی شد: عربستان برای مقابله با احیای گروه‌های تروریستی در  سوریه و مقابله با نفوذ بی ثبات کننده ایران در این کشور و همچنین انتقال سیاسی در این کشور تلاش می‌کند.

بن سلمان در ادامه با تاکید بر اینکه عربستان پیشتاز راهکار سیاسی است، گفت: عربستان از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار سیاسی در یمن حمایت کرد اما انصارالله برنامه‌های ایران را به منافع یمن ترجیح می‌دهند. ما نمی‌خواهیم که یمن از وجود نیروهای تحت حمایت ایرانی خالی شود بلکه  هدف ما ایجاد ثبات در این کشور است.

ولیعهد عربستان در ادامه با اشاره به حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان، این حمله را به ایران نسبت داد و مدعی شد: ایران در جواب تلاش‌های نخست وزیر ژاپن برای آرام کردن تنش‌ها و سفر او به تهران، دو فروند نفتکش را که یکی از آنها متعلق به ژاپن بود، مورد حمله قرار داد. در واقع تهران احترام این مقام ژاپنی را نگه نداشت.

منبع: ایلنا
برچسب ها: محمد بن سلمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار