مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: پروژه های زیرساختی و مهم فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال انجام و آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۷۵۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 13 June 2019

 پروژه های زیرساختی فرودگاه رشت آماده بهره برداری است

 

غلامرضا کریم آقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه های زیرساختی یاد شده طی مدت دو سال گذشته انجام و آماده بهره برداری است که برخی از آنها روز شنبه ۲۵ خردادماه با حضور مسئولان کشوری افتتاح می شود.
وی اظهار داشت: سیستم روشنایی تقرب دقیق(PALS)باند ۲۷ , سیستم نشان دهنده تقرب دقیق(PAPI) باند ۰۹, بهره برداری از نصب دستگاه جدیدDVOR/DME,بهره برداری از ساختمان مانیتورینگ دوربین های مدار بسته, محوطه سازی به متراژ ۴۰ هزار مترمربع و احداث و تجهیز مخزن بتنی و ایستگاه پمپاژ و شبکه توزیع آب شرب که جمعاً با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده، به بهره برداری خواهد رسید.

وی توضیح داد: سیستم روشنایی تقرب دقیق(PALS)باند ۲۷ به خلبان کمک خواهد کرد پرواز در شرایط پایین بودن دید افقی تا ۵۵۰ متر اقدام به فرود کند در صورتیکه قبل از احداث این سیتم حداقل دید برای نشستن پرواز در فرودگاه سردار جنگل رشت۱۲۰۰ متر بود.

کریم آقایی به بهره برداری از ساختمان مانیتورینگ دوربین مدار بسته نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به بالابودن رده امنیتی فرودگاه ها, با نصب دوربین های مدار بسته اماکن سطوح پروازی, ترمینال ها و محاوط فرودگاهی فرودگاه سردار جنگل رشت در اتاق مانیتورینگ رصد و کنترل می شود.

وی به محوطه سازی به متراژ ۴۰ هزار مترمربع در فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره کرد و افزود: این محوطه فاز دوم محوطه سازی ترمینال پروازهای داخلی این فرودگاه است که با بهره برداری از آن, پارکینگ خودرو به میزان ۴۰۰ خودرو وتردد وسایل نقلیه نیز تسهیل خواهد شد.

وی همچنین از احداث و تجهیز مخزن بتنی و ایستگاه پمپاژ و شبکه توزیع آب شرب در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد و افزود: با بهره برداری از این پروژه, فرودگاه سردار جنگل رشت نیز به شبکه توزیع آب شرب شهر رشت متصل می شود.

در حال حاضر تعداد ۹۰ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، تبریز، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز و اصفهان انجام می شود.
شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، آسمان، ایران ایر تور، کیش ایر، کاسپین، وارش و کارون در فرودگاه رشت فعال هستند.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی بازمی‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت یکی از برترین فرودگاه‌های ایران است و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی می باشد.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی با هفت طرح تقرب مجهز است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار