دادستان کل کشور با بیان اینکه پرونده شهردار سابق تهران مراحل قانونی را طی می‌کند، گفت: «نجفی» از نظر دستگاه قضایی تفاوتی با سایر متهمان ندارد.
کد خبر: ۷۵۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 13 June 2019

تابناک / محمدجعفر منتظری پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه آیین معارفه دادستان جدید سمنان در پاسخ به پرسشی درباره پرونده شهردار سابق تهران اظهار کرد: این پرونده مراحل قانونی خود را طی می‌کند و بر اساس مقررات قانونی پیش می‌رود تا به رأی نهایی منتهی شود.

وی تصریح کرد: نجفی هم مثل بقیه متهمان بوده و ممکن است گاهی شرایط اقتضا کند تا در بند عمومی نباشد و از نظر ما، نجفی تفاوتی با سایر متهمان ندارد.

دادستان کل کشور همچنین در ادامه درباره تبادل زندانیان بین ایران و سایر کشورها گفت: یکسری تبادلات قانونی در این بخش صورت می‌گیرد که بر اساس معاهده با شماری از کشورهاست.

منتظری اظهار کرد: با هر کشوری که معاهده و قرارداد تبادل زندانیان داشته باشیم، این کار در چارچوب مقررات و قوانین انجام می‌شود.

از کمک به اقتصاد دریغ نمی‌کنیم

دادستان کل کشور همچنین درباره حمایت دستگاه قضایی از بخش تولید بیان کرد: ورود به حوزه اقتصاد در اختیارات و شرح مسؤولیت‌های قوه مجریه و دولت است؛ ولی قطعاً احتیاج است تا در مواردی از این حوزه حمایت شود.

منتظری افزود: حمایت قانونی از اقتصاد بر عهده مجلس شورای اسلامی و حمایت‌های قضایی و حقوقی بر عهده قوه قضاییه است.

وی تصریح کرد: در جلسات خصوصی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و در نشست‌های شورای هماهنگی امور اقتصادی که با حضور سران سه قوه برگزار می‌شود، این مسؤولیت را قوه قضاییه عهده‌دار شده است تا هر جا دولت به کمک و مساعدت دستگاه قضایی نیاز داشته باشد، دریغ نکند و پیگیری موضوع را به‌صورت اولویت در دستور کار قرار دهد.

دادستان کل کشور ادامه داد: هر جا که شخص رئیس‌جمهوری و وزرای دولت خواسته‌اند، تلاش کردیم تا در حوزه دادستانی کل کشور، محاکم قضایی و سایر دوایر به وظیفه و مسؤولیت خود در حد توان جامه عمل بپوشانیم.

همه قوا به میدان بیایند

دادستان کل کشور گفت: در جنگی که استکبار جهانی علیه کشور و مردم ایران به راه انداخته است و غربی‌ها به‌صراحت از آن به‌عنوان «جنگ اقتصادی» نام می‌برند، نباید فقط یک قوه میدان‌دار باشد و همه قوا باید به میدان بیایند.

منتظری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند و ما هم وظیفه خود می‌دانیم تا در این نبرد کمک کنیم و از این یاری‌ها کوتاه نخواهیم آمد؛ البته انتظارات ما از حوزه‌های مختلف اقتصادی دولت این است که همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

وی افزود: مدیریت اقتصادی جامع‌تری امروز نیاز است و نقاطی که مسؤولان، موانعی را مشاهده می‌کنند، باید به دستگاه قضایی منتقل کنند تا رفع شود.

برای کمک به تولید بخشنامه دادیم

دادستان کل کشور اضافه کرد: به مسؤولان تأکید شده است که هر جا کارشان به گره‌ای برخورد کرد، که به دست دستگاه قضایی باز می‌شود، به هیچ وجه دریغ نکنند و موضوع را انتقال دهند؛ ما هم با توانی که از لحاظ قانونی و نیروی انسانی داریم، همکاری خواهیم کرد.

منتظری گفت: از دو سال قبل به همه دادستانی‌ها و دادگستری‌های کل کشور ابلاغ کردیم که در راستای کمک به کارآفرینان و بخش صنعت و تولید کشور، هر جا مشکلی امکان رفع دارد و دستگاه قضایی می‌تواند در رفع آن کمک کند، قدم برداشته شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سراسر کشور بسیاری از مشکلات رفع و جلساتی با کارآفرینان و صاحبان صنایع، بانک‌ها و کسانی که مسؤولیت‌های اداری دارند، برگزار شده، اما ما با یکسری محدودیت‌هایی مواجه هستیم و همه مشکلات را نمی‌توانیم رفع کنیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: تا جایی که در توانمان باشد، به رؤسا و دادستان‌ها تأکید کردیم تا جلساتی برگزار کنند و بخشنامه شده تا مشکلات حوزه تولید، صنعت، کشاورزی و کارآفرینی رفع شود.

منبع: فارس
برچسب ها: محمدعلی نجفی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار