استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های متولی امور به صورت جدی پای کار هستند تا مهدیس را به یک منطقه قابل سکونت و برخوردار از زیرساخت‌های آب ،برق و گاز و قابل سرمایه گذاری تبدیل کنند
کد خبر: ۷۵۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۱ 13 June 2019
غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات منطقه مهدیس اهواز در مهمانسرای استانداری خوزستان اظهار داشت: مهدیس منطقه بزرگ و پرجمعیتی است که جای رشد و پیشرفت دارد و با توسعه زیرساخت های این منطقه، رغبت مردم و سرمایه گذاران نیز برای سکونت و سرمایه گذاری بیشتر می شود.
 
 به گزارش"تابناک" وی افزود: مهدیس منطقه مناسبی برای سکونت قشر متوسط در کلانشهر اهواز است که ما نیز وظیفه داریم شرایط لازم را برای زیست بهتر شهروندان فراهم کنیم.
 
استاندار خوزستان ادامه داد: در گذشته به این منطقه کم توجهی شده است درحالیکه مردم به صورت قانونی تمامی هزینه های لازم را برای سکونت پرداخت کرده اما از آب و برق و گاز محروم مانده بودند و این یکی از دلایل اصلی اعتراضات مردم است.
 
وی بیان کرد: پیش از این مردم این منطقه به شدت از عدم توسعه زیرساخت ها ناراضی بودند اما اکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و دستگاه‌های اجرایی هر یک بر اساس مسئولیت‌های خود پای کار هستند.
 
شریعتی اظهار داشت: هنوز مشکلاتی در منطقه مهدیس وجود دارد و دستگاه ها باید بر اساس تعهدات خود طرح ها را در سریع ترین زمان به مرحله بهره برداری برسانند.
 
وی ادامه داد: دعوت از سرمایه گذاران و تعریف پروژه های مختلف بخصوص فضاهای ورزشی می تواند بر سرعت توسعه این منطقه بیفزاید.
 
استاندار خوزستان گفت: در گذشته حتی یک مدرسه هم در منطقه مهدیس وجود نداشت اما اکنون چهار مدرسه فعالیت داشته و یک مدرسه دیگر نیز به زودی احداث می شود.
 
وی بیان کرد: شهردار سابق اهواز نیز در جهت توسعه منطقه مهدیس اقدامات خوبی انجام داده و همکاری لازم را با ما داشت و امید است شهردار جدید نیز بتواند در ادامه راه در این منطقه پروژه های خوبی را تعریف و مشکلات مردم را برطرف کند.
 
شریعتی گفت: پروژه های آب، برق و گاز در این منطقه به سرعت پیش می روند اما پروژه فاضلاب باتوجه به زمان بر بودن آنها، روند کندتری را سپری می کند که امری طبیعی است.
 
وی ادامه داد: باتوجه به جمعیت این منطقه احداث هایپر مارکت و بازارچه دائمی باید در دستور کار قرار گیرد تا دسترسی شهروندان به اقلام مورد نیاز به سهولت انجام شود.
 
استاندارخوزستان گفت: یکی از الزامات نیز برگزاری جلساتی با شرکت فولاد خوزستان برای رفع مشکلات شهرداری و آب و فاضلاب است که باید در روزهای آینده اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.
 
شریعتی در این جلسه بر شتاب بخشی به پروژه های شهرداری و اب و فاضلاب در منطقه مهدیس اهواز تاکید کرد و همچنین با توجه به تقاضای اهالی منطقه اسلام آباد، دستور ساخت یک مدرسه دخترانه در این منطقه و یک مدرسه پسرانه در مهدیس را صادر کرد.
  
استاندار خوزستان همچنین حاشیه بازدید از منطقه مهدیس در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به عقب ماندگی منطقه مهدیس و ضرورت ایجاد شرایط رفاهی بهتر برای مردم روند پروژه های عمرانی و خدماتی در این منطقه شدت می یابد.
 
وی افزود: اگرچه تمام ساخت و سازها به صورت قانونی بوده و تمامی پرداختی ها از سوی مردم انجام شده اما خدمات آن گونه که مردم انتظار داشتند، پیش نرفته است.
 
شریعتی ادامه داد: با توجه به بازدید از منطقه و بررسی مشکلات مردم قرار شد تحول خوبی در این منطقه ایجاد و شرایط برای زندگی بهتر مردم فراهم شود.
 
وی گفت: دعوت از بخش خصوصی و دولتی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته تا در منطقه مهدیس سرعت پروژه ها بیشتر شود.
 
شریعتی تصریح کرد: توسعه زیرساخت های آب، برق، گاز، فاضلاب و همچنین روشنایی و پس از آن آسفالت معابر و زیر سازی از سوی همه دستگاه ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
 
استاندار خوزستان ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب اهواز، شرکت گاز استان و همچنین شهرداری اهواز اقدامات اساسی را در زمینه توسعه زیرساخت ها انجام می دهند.
 
وی همچنین به شتاب بخشی به روند پروژه های در حال انجام در این منطقه تاکید کرد و گفت: تا روز دوشنبه شهرداری اهواز برنامه آسفالت محلات باقیمانده از منطقه مهدیس اهواز را به استانداری اعلام کند.
 
همچنین در این جلسه مقرر شد شهرداری اهواز ظرف مدت پنج روز برنامه زمان بندی شده برای آسفالت سایر مناطق منطقه مهدیس را به استانداری اعلام کند.‌
 
جواد کاظم نسب الباجی اظهار داشت: پیگیری جدی تر مصوبات جلسات از ضرورت‌ها برای پیشبرد اهداف کلان استان در راستای خدمت رسانی به مردم است.

وی افزود: در حال حاضر آب و فاضلاب اهواز متولی دقیقی ندارد و نیاز است که به سرعت مدیر مربوطه انتخاب شود تا تعهدات با برنامه ریزی بهتری انجام شود.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به شرایط سخت مردم در مناطق کم برخوردار نیاز است که سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها بیشتر شود و در زمینه انتخاب پیمانکاران نیز دقت لازم به عمل آید.

وی تصریح کرد: برخی پیمانکاران نیز به بهانه‌های مختلف پس از مدتی پروژه‌ها را رها می‌کنند و بیشتر آنها کمبود اعتبارات را دلیل عدم ادامه کار عنوان می‌کنند.

کاظم نسب الباجی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهند و اگر بدهی به پیمانکاران دارند پرداخت کرده و با آن‌هایی که در اجرای کار تعلل می‌کنند برخورد شود.

 همچنین مهران باباپور عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: برخی مدیران در استان به صورت ناخواسته مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که نیاز است برای پیشبرد اهداف نظارت بیشتری بر روی عملکرد آنها و دستگاه انجام شود.

وی افزود: پیشگیری از بروز مشکلات نیز می‌تواند پروژه‌های تعریف شده برای توسعه کلانشهر اهواز را بهتر پیش ببرد و دیگر شاهد مانعی بر سر راه دستگاه‌ها نباشیم.

 محمد صفری معاون عمرانی شهرداری اهواز گفت: تلاش‌های استاندار خوزستان در سال گذشته با مدیریت دستگاه‌های اجرایی برای توسعه زیرساخت‌های منطقه مهدیس در سرعت بخشی به پروژه‌ها تأثیر بسزایی داشت و اکنون مشکلات اساسی هفت تعاونی در این منطقه برطرف شده است.

وی افزود: زیرسازی و آسفالت خیابان‌ها در بسیاری از محلات این منطقه انجام شده و سه کیلومتر از بلوار اصلی مهدیس دو بانده شده و لایه دوم آسفالت آن نیز رو به اتمام است.

معاون عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: در این منطقه ۱۵۰ هزار متر مربع زیرسازی در دستور کار بوده که در حال انجام است.

وی بیان کرد: بخشی از زیرسازی و اسفالت این منطقه نیز پس از پایان پروژه‌های آب و گاز انجام می‌شود و اکنون در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

صفری اظهار داشت: یکی از سرمایه گذاران استان نیز قرار است ۲۰۰ میلیارد ریال در منطقه مهدیس در زمینه احداث پارک و تکمیل شریان‌های باقی مانده سرمایه گذاری کند که توافقنامه آن نیز آماده شده است.

وی تصریح کرد: با تزریق این اعتبار و تلاش پیمانکارمربوطه ظرف مدت سه ماه تمامی شبکه‌های معابر مهدیس به اتمام خواهد رسید.

معاون عمرانی شهرداری اهواز گفت: اکنون مسیر پل ششم از سمت پل شکاره تا میدان کوی مهدیس به پایان رسیده و تنها لوله‌های آبرسانی فولاد باقی مانده که به زودی این مسیرنیز بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نیاز است که تقاطع غیر هم سطح بلوار آیت الله بهبهانی نیز در دستور کار قرار گیرد چرا که این منطقه مرز بین اهواز و کارون بوده و تاکنون هیچیک از شهرداری‌ها رغبتی برای شروع کار نداشته‌اند.

صفری گفت: یکی از راه‌ها برای بازسازی این مسیر سپردن کار به شرکتهایی نظیر فولاد است و یا اینکه از محل اعتبارات استانی ردیفی در اختیار شهرداری اهواز قرار گرفته تا کار آغاز شود.

 پیمان کاظمی نژاد دستیار ویژه استاندار گفت: در حال حاضر سطح انتظارات مردم نسبت به توسه زیرساخت‌ها به مرحله دوم رسیده و بخشی از کارهای اساسی در منطقه مهدیس انجام شده است.

وی افزود: دفع آب‌های سطحی و همچنین فاضلاب‌های روان که مشکلات عمده‌ای را برای مردم این منطقه فراهم کرده بود از اقداماتی است که در ماه‌های اخیر انجام شده و اکنون نیز آسفالت خیابان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار