نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس از توزیع نادرست کالاهای اساسی انتقاد کرد و گفت: ۳۰ درصد از کالاهایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور شده به‌صورت درست در چرخه مصرف خانوارها قرار نگرفته است.
کد خبر: ۷۵۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 08 June 2019

 دولت تاکنون مدیریت درستی در توزیع کالاهای اساسی نداشته است

 

محمدحسین قربانی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در نحوه توزیع کالاهای اساسی اظهار داشت: 30 درصد از کالاهایی که تاکنون با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد کشور شده‌اند به علت عدم مدیریت دولت در چرخه مصرف خانوارها قرار نگرفته است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس تخصیص 14 میلیارد دلار ارز برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری جامعه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: مجلس با تخصیص این مبالغ انتظار داشت اقلام ضروری مردم وارد کشور شده و در بین آن‌ها توزیع شود اما این کار به درستی توسط دولت انجام نشد.

قربانی بی‌تدبیری و عدم مدیریت درست دولت و نهادهای ذیربط آن در مدیریت توزیع کالاهای اساسی در کشور را عامل بی‌ثباتی قیمت برخی کالاها خواند و تصریح کرد: حجم زیادی از کالاهای وارداتی به صورتی کاملاً نامتعارف در جامعه توزیع شده و به‌دست مصرف‌کننده حقیقی نرسیده است.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تغییر رویکردها در نحوه تأمین کالاهای اساسی و توزیع آن در سطح جامعه را خواستار شد و ابراز داشت: از دولت انتظار داریم مطابق با آن‌چه که در لایحه بودجه قید شده است نسبت به تأمین و توزیع عادلانه کالاهای اساسی مردم اقدام کند.

وی با بیان اینکه مردم به‌ویژه قشرهای آسیب‌پذیر جامعه در ماه‌های گذشته فشارهای اقتصادی فراوانی را متحمل شده‌اند خاطرنشان کرد: مجلس جهت حمایت از مردم 14 میلیارد دلار ارز را در اختیار دولت قرار داد بنابراین انتظار دارد کالاهای اساسی با قیمت متعارف در جامعه توزیع شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ضمن درخواست از دولت برای مدیریت کردن بازار و جلوگیری از افزایش بدون ضابطه قیمت انواع کالاها عنوان کرد: جامعه دیگر توان تحمل فشارهای اقتصادی مضاعف را ندارد و دولت باید در شیوه مدیریت خود و توزیع کالاهای یارانه‌ای به سرعت تجدیدنظر کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار