نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وضعیت معیشتی قشر آسیب پذیر و مردمان فقیر اما دل امام را آزار می‌دهد؛ گرانی و فشار معیشتی بالاست؛ این گرانی ربطی به دشمن ندارد.
کد خبر: ۷۵۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 05 June 2019

 علم‌الهدی: گرانی و فشار معیشتی بالاست

 

آیت الله سیداحمد علم الهدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عیدسعید فطر در بارگاه منور رضوی اظهار داشت: امروز روز 15 خرداد، یوم الله است؛ یوم الله بودن امروز از دو جهت است زیرا از سویی عید فطر است و عید فطر، یوم الله است و از سوی دیگر، 15 خرداد در حقیقت اعلام یک خطر نسبت به آمریکا بود.

امام جمعه مشهدمقدس افزود: اسلام لشگری دارد که در موازنه قدرت‌های جهانی نه در عرصه نظامی و نه عرصه مادی جزو موازنه‌ها نیست و آن سپاه و لشگر شهادت است؛ 15 خرداد سرآغاز قیام لشگر شهادت در برابر استکبار جهانی است و امام با ایستادگی شهدای 15 خرداد به دشمنان نشان دادند از پس هر قدرتی برمی‌آیند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: روز گذشته سالروز رحلت امام بزرگوار ما بود؛ 30 سال است امام نداریم و مردم و امت و نظام بدون امام زندگی می‌کنند اما آنچه سبب شده بعد از 30 سال خط و اندیشه و کلام امام در دنیا طنین انداز شود و بر جهان اسلام حکومت کند؛ 30 سال رهبری سیاستمدارانه و حکیمانه رهبری است و امام در این 30 سال، 30 برابر زنده شده است.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی اندیشمندان را روی یکدیگر بگذاریم امروز 30 برابر بیشتر وزن و عظمت امام منعکس است گفت: امام عبد صالح خدا بود و به نحوی خدا را باور کرده بود که هیچ تردیدی در ایشان نسبت به حمایت خدا از نظام وجود نداشت. امام حرف که می‌زد تصور می‌کردیم در حال نصیحت است. ایشان می‌فرمودند ما همه سرباز خدا هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام با خدا مناجات می‌کردند و معتقد بودند مشیت خدا به این تعلق گرفته که این انقلاب بماند و این خصوصیت امام را ماندگار کرده است؛ خصوصیت دیگر امام، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به حفظ اصول امام است و امروز هیچ اصلی از اصول امام، کهنه نشده است.

علم الهدی بیان کرد: امروز در دنیا اندیشه و سرسپاری به اندیشه امام تازه است و این ناشی از رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری است؛ امروز اگر امام رجعت کنند با دو نقظه نشاط و شادابی و قدرت مردم و استکبارستیزی مردم مواجه می‌شوند؛ در منطقه انقلاب ما حرف اول را می‌زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وضعیت معیشتی قشر آسیب پذیر و مردمان فقیر اما دل امام را آزار می‌دهد؛ گرانی و فشار معیشتی بالاست؛ این گرانی ربطی به دشمن ندارد؛ دشمن تهاجم اقتصادی دارد اما در این حد نیست و حتی رئیس جمهور می‌گوید بازار بی صاحب است و هر کس هرجور می‌خواهد جنسش را می‌فروشد و مردم مستاصل هستند؛ بسیاری از کارخانجات وابسته به حکومت و نظام هستند چرا گران کرده‌اند؟

علم الهدی با تاکید بر اینکه انبارها پر از کالا و مواد خام است اما آنها را با قیمت روز بالا و پائین می‌کنند و کسی جلودارش نیست اظهار داشت: این مردم آسیب‌پذیر و مستضعف آیا نباید از آب و برق و گاز بهره بگیرند؟ این بی صاحبی بازار تا چه زمانی باید تداوم پیدا کند؟ امروز معیار این است که این کالا با دلار چه میزان فروش می‌رود. روح امام از این وضعیت آزرده است؛ مسئولان باید فکری کنند. این نابه‌سامانی اقتصادی روح امام را آزرده کرده و مسئولان احساس مسئولیت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هشت سال این مردم مقاومت کردند و در مقابل تهاجم اقتصادی نیز مقاومت می‌کنند؛ اما آن که مربوط به ضعف مدیریت و ول کردن بازار است گناهی نابخشودنی است و نفرین امام دامن کسانی را می‌گیرد که در مقابل این مسئله بی تفاوت هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار