کد خبر: ۷۵۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 03 June 2019
 
بیشترین تولید عسل گیلان، در تالش است

 

تابناک / معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ، بیشترین میزان تولید عسل در استان را مربوط به شهرستان تالش عنوان کرد.

حجت علی‌اکبرنژاد روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، با یادآوری تولید افزون بر پنج هزار تن عسل در سال گذشته گفت: استان گیلان حدود ۲۸۹ هزار کلنی زنبور دارد و امید داریم طی سال جاری تولید بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عسل استان گیلان از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است، افزود: به دلیل تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی، بیشترین تکثیر کلنی زنبور در ماه‌های خرداد و تیر صورت می‌گیرد.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛ نزدیک به پنج هزار نفر در استان به زنبورداری مشغول هستند.
میزان تولید عسل در کندوهای بومی، سه کیلوگرم در هر کلنی بود که با توجه به اقدامات حمایتی صورت گرفته؛ تولید عسل در استان به ازای وجود هر کلونی حتی به ۱۵ کیلوگرم هم رسیده ضمن اینکه بیشترین کلنی‌های مدرن زنبور عسل کشور در گیلان وجود دارد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کلنی‌های زنبور عسل استان از شکل بومی خارج شده و به شکل مدرن در آمده‌اند.
شش درصد عسل کشور در استان گیلان تولید می‌شود. هر سال در گیلان محصول عسل در اواخر خرداد و اوایل تیرماه و نیز در شهریورماه برداشت می‌شود. هم اکنون هر کیلوگرم عسل طبیعی فصل بهار در بازارهای استان گیلان تا ۸۰۰ هزار ریال نیز خرید و فروش می‌شود.

ایستگاه اطاقور در شهرستان لنگرود، به منظور تکثیر و پرورش ملکه برتر یا توانایی تولید بیشتر با ایجاد صفات ژنتیکی شامل رفتار عمومی، میزان جمع آوری گرده گل، رشد جمعیت کندو، قدرت ادامه حیات و مقاومت به بیماری درحال فعالیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار