مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ارومیه گفت: با فرهنگ‌سازی مناسب می‌توان اجرای طرح ملی کنترل فشار خون را در جامعه تسهیل کرد.
کد خبر: ۷۵۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ 01 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، علی افشانی در کارگاه آموزشی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با شعار «فشار خون؛ بدانیم و اقدام کنیم» که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب از طریق رسانه‌ها می‌توان اجرای طرح ملی کنترل فشار خون را در جامعه تسهیل کرد.

وی ادامه داد: همه افراد ۳۰ سال و بالاتر، زنان باردار در همه گروه‌های سنی و بیماران دارای نارسایی کلیوی در همه گروه‌های سنی در این طرح مورد سنجش فشار خون قرار می‌گیرند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ارومیه بیان کرد: سامانهhttps://salamat.gov.ir نیز برای خود‌‌اظهاری فشار خون در نظر گرفته شده  که شهروندان می‌توانند از این سامانه برای ثبت فشار خون خود اقدام کنند.

افشانی اضافه کرد: در این بسیج ملی نیز نظیر بسیج‌های ملی پیشین از جمله ریشه‌کنی فلج اطفال عملکرد موفقی خواهیم داشت که لازمه آن همدلی، همکاری و احساس مسئولیت همگانی است.

وی گفت: امروزه شاهد رشد مرگ و میر به خاطر بیماری‌های غیرواگیر هستیم که شیوه زندگی ناسالم و فشار خون بالا از جمله مهم‌ترین عوامل آن به شمار می‌رود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی تأکید کرد: باید برای حل این معضلات، زمینه ایجاد بیماری‌ها شناسایی و رفع شود که کنترل مستمر فشار خون در همین راستاست.

افشانی اعلام کرد: سالانه ۹۷ هزار نفر در کشور جان خود را بر اثر بیماری فشار خون از دست می‌دهند و این امر با تغذیه صحیح قابل کنترل است.

به گزارش آنا، در پایان این کارگاه فشار خون ناصرخدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی  و جمعی از کارکنان کنترل شد.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در سراسر کشور اجرا شده و بیش از ۴۰ میلیون نفر در این طرح سنجش می‌شود.

این طرح از ۲۷ اردیبهشت امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شده و به مدت ۵۰ روز فعالیت در این بخش انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار