مالک شرکت فولاد ارومیه و بانک بر سر تعیین قیمت ماشین‌آلات و واگذاری آن اختلاف نظر داشته و برای این منظور سرمایه این شرکت چندین سال است که بلااستفاده مستهلک می‌شود.
کد خبر: ۷۴۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 30 May 2019
 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، ظهر دیروز دهمین جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات اداره کل دادگستری آذربایجان‌غربی برگزار شد که یکی از موضوعات مهم این جلسه هم‌اندیشی برای ارائه راهکار در ارتباط با تسویه بدهی‌های شرکت گروه فولاد ارومیه بود.

اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذاری عراقی برای خرید شرکت فولاد ارومیه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه اظهار کرد: برای تعیین وضعیت این شرکت و نحوه تسویه بدهی‌های آن با مدیران دستگاه‌های اجرایی و نماینده ولی‌فقیه در استان گفت‌وگوهای بسیاری انجام شده است.

رضا حسینی افزود: طبق این جلسات مقرر شده است تا امتیاز این شرکت در صورت واگذاری از شهرستان خارج نشده و بدهی‌های آن به گونه‌ای تسویه شود که نه طلبکاران و نه مالک دچار ضرر نشوند.

وی با بیان اینکه برای خرید و سرمایه‌گذاری این شرکت یک سرمایه‌گذار عراقی اعلام آمادگی کرده است، ادامه داد: در حال حاضر مشکل اصلی اختلاف بین مالک و بانک انصار در تعیین قیمت شرکت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کارشناسان بانک قیمت ماشین‌آلات شرکت فولاد ارومیه را برابر با 190 میلیارد تومان برآورده کرده‌اند، عنوان کرد: اما این قیمت مورد قبول مالک نبوده و وی بیان می‌کند قیمت ارزیابی بانک خیلی پایین‌تر از نرخ روز است.

قیمت پیشنهادی بانک 500 میلیارد تومان با قیمت واقعی شرکت فولاد ارومیه فاصله دارد

مالک شرکت فولاد ارومیه نیز در این جلسه گفت: در سال 92 قیمت اعلامی بانک انصار برای خرید ماشین‌آلات شرکت برابر با 133 میلیارد تومان و به نرخ روز بوده است و طبق همین قیمت در حال حاضر باید قیمت این شرکت 800 میلیارد تومان باشد.

قدس تصریح کرد: بانک ادعا می‌کند که طبق تفاهم‌نامه صلح امضا شده بین بانک و شرکت در سال 93، شرکت گروه فولاد ارومیه به آن تعلق دارد و اکنون سوال من این است که بانک براساس کدام قانون ادعای مالکیت دارد.

نماینده بانک انصار نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در چندین سالی که مالک شرکت از بانک وام گرفته و موفق به پرداخت تسهیلات نشده، بانک در چندین نوبت، قیمتی برای خرید این شرکت ارائه کرده است.

روشنی با بیان اینکه در این چند نوبت هیچ‌گونه اقدامی از سوی مالک انجام نشده است، اظهار کرد: بانک به عوان یک طلبکار می‌خواهد بد‌هی‌هایش تسویه شود اما مالک نه حاضر به پرداخت تسهیلات بوده و نه حاضر به واگذاری است و در حال حاضر نیز بانک اعلام آمادگی می‌کند این شرکت را به قیمت کارشناسی خریداری کند.

لزوم مشارکت بانک و مالک برای ادامه فعالیت شرکت فولاد ارومیه

حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی ارومیه در این جلسه ضمن انتقاد از تملیک شرکت فولاد ارومیه توسط بانک گفت: من پیشنهاد می‌کنم مالک شرکت و بانک به صورت مشارکتی برای بهره‌برداری و فعال کردن شرکت با یکدیگر توافق کنند.

تملیک شرکت توسط بانک باعث بروز مشکلات بعدی می‌شود

نماینده بازرسی کل آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با واگذاری این شرکت به بانک مخالفت و تصریح کرد: در هر مکانی که اموال یک شرکت یا کارخانه توسط بانک تملیک شده، در آنجا به جای توسعه و پیشرفت مشکلات بعدی به وجود آمده است.

فرصت 15 روز برای تشکیل تیم بازرسی برای تعیین قیمت بدهی‌ها و دارایی شرکت فولاد ارومیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در پایان این جلسه گفت: مشکلات تولیدکنندگان آذربایجان‌غربی در راستای تحقق شعار سال باید رفع شده و زمینه برای افزایش تولید فراهم شود.

علی‌اکبر گروسی تصریح کرد: باید گام‌های اساسی در جهت رفع مشکلات کارخانجات راکد استان برداشته شود چرا که تعطیلی حتی یک روزه این واحدها به ضرر اقتصاد استان است.

وی گفت: هدف از برگزاری این جلسات کمک به تولید کنندگان استان، رونق تولید و به طبع آن اشتغال‎زایی و افزایش تولید است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: باید با اعتمادسازی و حل مسائلی از جمله بحث‌های مربوط به تسهیلات بانکی واصلاحات سندی درجهت اقتصاد مقاومتی حرکت کرد.

وی با اشاره به مشکلات شرکت فولاد ارومیه و مصوبات این جلسه نیز افزود: تا ۱۵ روز آینده یک تیم کارشناسی به نمایندگی از بانک، مالک شرکت و اداره کل بازرسی استان برای قیمت‌گذاری ماشین آلات تشکیل شده و بدهی‌ها و ارزش واقعی این شرکت را براساس نرخ روز تعیین می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار