استاندار گیلان با بیان اینکه قیمت چای خشک نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در مقایسه با سال گذشته خرید برگ سبز چای نیز با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۷۴۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 26 May 2019

 استاندار گیلان: قیمت چای خشک نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است

 

تابناک / مصطفی سالاری عصر شنبه در جلسه کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با تاکید بر توجه به بخش‌های کشاورزی،گردشگری و همچنین توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه، اظهار کرد: تسهیلات اشتغالروستایی با وجود ابلاغیه همچنان جذب نشده است.

استاندار گیلان تاکید کرد: انواع تسهیلات باید روی مزیت‌ها برای مؤثر بودن صرف و هزینه شود.

سالاری با اشاره به ارتباط با کشورهای همسایه بیان کرد: وزارت خارجه هیچ‌گونه تسهیلات ارتباط متفاوتی بین استان‌های مرزی و غیر مرزی قائل نیست و باید با ایجاد شرایط مساعد محدویت‌های ارتباط با کشورهای همسایه رفع شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی سازی در گیلان دچار مشکلات جدی است، افزود: خرید چندین هزار هکتار زمین توسط بخش خصوصی و بهره برداری غیر از زمین‌های دولتی از جمله مشکلات این بخش است.

استاندار گیلان تصریح کرد: دادن تنها حق استفاده از زمین به بخش‌های خصوصی و گرفتن حق مالکیت زمین از شرکت‌های خصوصی، مانع فکر فروش و استفاده در زمینه‌های دیگر می‌شود.

سالاری با تاکید بر اینکه تولید به ویژه در نوغانداری و ابریشم نسبت به سال گذشته وضعیت مناسب‌تری دارد، گفت: وضعیت ابریشم تحت تأثیر شرایط ارزی، جهانی و افزایش تعرفه وارداتمنجر به رونق تولید ابریشم است.

وی با بیان اینکه قیمت برنج نسبت به پارسال ۲ برابر شده است، افزود: برنج زمانی گران شد که اکثر کشاورزان محصول خود را به عمده فروشان فروخته بودند و نفعی به کشاورزان نرسید اما با این وجود اگر قیمت برنج از اکنون تا فصل برداشت بعدی حفظ شود کشاورزان وضعیت خوبی خواهند داشت.

استاندار گیلان با اشاره به قیمت چای بیان کرد: قیمت چای خشک نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد و برگ سبز ۲۰ درصد گران شده است و طی توافق شفاهی کارخانجات برگ سبز چای با کیفیت بهتر را با قیمت بیشتری خریداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه مرغ از روش شبکه سازی استفاده می‌شود، افزود: شبکه سازی سبب شده که واحدهای کوچک در زیرمجموعه واحدهای بزرگ قرار گرفته و در اثر نوسانات آب و هوا وتنظیم بازار کمتر دچار ضرر شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار