معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در رشت گفت: مشکلات مربوط به واحد‌های مهم تولیدی و صنعتی گیلان در وزارت کشور بررسی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 26 May 2019

 بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی گیلان در وزارت کشور

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور دیشب در کارگروه اقتصاد مقاومتی گیلان در رشت گفت: با هماهنگی های انجام شده با حضور استاندار گیلان مشکلات و مسایل تولیدی و صنعتی گیلان در سطح ملی بررسی می شود.
بابک دین پرست با اشاره به ظرفیت های اقتصادی بی نظیر گیلان افزود: لازمه استفاده درست از این ظرفیتها برنامه ریزی دقیق است تا در مسیر کاهش بیکاری در گیلان گام برداشته شود.
وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان 3ونیم واحد از میانگین کشوری بالاتر است گفت: با فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی راکد رونق تولید هم محقق می شود.
وی با اشاره به اینکه میانگین نرخ بیکاری کشور از 11و9دهم درصد سال96 به 12درصد در سال97 رسید افزود: در گیلان این آمار با 7دهم واحد درصد افزایش نسبت به سال96، 11و4دهم در سال97 اعلام شد که البته از میانگین کشوری پایین تر است. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه 14واحد تولیدی و صنعتی مشکل‌ دار با اشتغالزایی 4هزار و 800نفر در گیلان فعال است تاکید کرد: باید هرچه سریع تر اقدامات اساسی برای عادی سازی وضعیت این واحدهای انجام شود.
بابک دین پرست افزود: در سال98 و در مسیر رونق تولید، 7طرح و مأموریت ویژه برای فرمانداران شهرستان‌ها در کشور در نظر گرفته شده که نخستین مأموریت آنها، تهیه لیست بنگاه‌های فعال اقتصادی همراه با افراد شاغل در آن است.
وی تلاش برای افزایش تولید واحدهای تولیدی و صنعتی که کمتر از توان ظرفیت‌ فعالند، بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل‌ شده، پایش مداوم و پیگیری جدی مشکلات واحد‌های مشکل ‌دار و بحرانی در شهرستان‌ ها و تکمیل طرح‌ های صنعتی – تولیدی با پیشرفت بیش از 60درصد از دیگر مأموریت ‌ها و وظایف ویژه فرمانداران برای رونق تولید اعلام کرد.
استاندار گیلان هم با اشاره به اینکه اولویت های اقتصادی استان حوزه های کشاورزی، گردشگری، تجارت و صنعت است گفت:با برنامه ریزی های انجام شده و با دادن تسهیلات سال خوبی ار نظر اشتغال زایی پیش رو داریم.
مصطفی سالاری افزود: چندین طرح ابتکاری مدنظر داریم که نوید بخش بهبود وضعیت اشتغال در گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار