احمد مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهدای خود توسط مردم گیلان در نخستین شب قدر اظهار کرد: مردم نوع‌دوست استان گیلان، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر 172 واحد خون اهدا کردند.
کد خبر: ۷۴۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 26 May 2019

 اهدای 172 واحد خون در نخستین شب قدر در گیلان

 

تابناک / احمد مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهدای خود توسط مردم گیلان در نخستین شب قدر اظهار کرد: مردم نوع‌دوست استان گیلان، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر 172 واحد خون اهدا کردند.

وی با اشاره به خصوصیات و جزئیات اهداکنندگان خون گفت: اهداکنندگان مستمر ۸۹ واحد خون، اهداکنندگان باسابقه، ۵۵ واحد خون و بار اولی‌ها نیز ۲۸ واحد خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به ساعت فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در گیلان تصریح کرد: فعالیت پایگاه‌های انتقال خون گیلان در شب‌های قدر از ساعت ۱۹ تا 23 و 30 دقیقه (به‌جز پایگاه فومن) خواهد بود و مردم می‌توانند با اهدای خون نذر خون خود را به‌جا آورده و یاریگر هم استانی‌های خود باشند.

مرادی با اشاره به استقرار تیم سیار انتقال خون گیلان در نخستین شب قدر در مهدیه رشت و مسجد جامع صومعه‌سرا بیان کرد: تیم سیار انتقال خون گیلان در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد خمام، شب بیست و سوم در مسجد جامع شفت و هر دو شب در مسجد جامع صومعه‌سرا آماده خون‌گیری هستند.

وی با اشاره به‌ضرورت اهدای خون در گیلان گفت: خون‌های اهدایی برای بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها، مصدومان حوادث، جراحی‌ها، هموفیلی‌ها و تالاسمی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه سالانه به‌طور میانگین ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان گیلان تولید می‌شود، افزود: این مقدار خون برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و سایر افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرد.

مرادی با تأکید بر اینکه گیلان جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است، تصریح کرد: گیلان به علت گردشگر پذیر بودن و آمار بالای تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی و آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار