دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین معتقد است رئیس جمهور آمریکا بخش سیاسی طرح موسوم به معامله قرن را اجرایی کرده است.
کد خبر: ۷۴۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 26 May 2019

 ترامپ بخش سیاسی طرح معامله قرن را اجرا کرد

 

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین معتقد است رئیس جمهور آمریکا بخش سیاسی طرح موسوم به معامله قرن را اجرایی کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، صائب عریقات در گفتگوی اختصاصی با العربیه گفت موضوع امروز مشارکت یا عدم مشارکت در کنفرانس منامه نیست زیرا دولت ترامپ بخش سیاسی طرح موسوم به معامله قرن را اجرایی کرده است.

عریقات گفت: «موضوع در حال حاضر قبول یا رد مشارکت در کنفرانس منامه نیست بلکه موضوع این است که آمریکا و دولت دونالد ترامپ بخش سیاسی طرح موسوم به معامله قرن را اجرایی کرده اند، آنان قدس را پایتخت اسرائیل خواندند، سفارتشان را به قدس منتقل کردند، شهرک سازی را قانونی خواندند، صفت اشغالگری را از ادبیات سیاسی خود حذف کردند، امنیت را برای اسرائیل دانستند، حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و داشتن کشور مستقل فلسطین را انکار کردند، در ادامه نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را تعطیل کردند، کنسولگری آمریکا را که از سال ۱۹۴۴ در فلسطین دایر بود بستند و حالا هم در پی آنند تا به جای اصل زمین در برابر صلح، اصل پول یا شکوفایی در برابر صلح را جایگزین کنند.»

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار