رییس سازمان چای کشور گفت: تاکنون بیش از 47هزارتن برگ سبز چای بصورت نرخ تضمینی از چایکاران استانهای گیلان و مازندران خریداری شده است.
کد خبر: ۷۴۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 22 May 2019

حبیب جهانساز روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این میزان برگ سبز از آغاز فصل برداشت برگ از پنجم تا پایان اردیبهشت ماه بصورت تضمینی از چایکاران استانهای گیلان و مازندران خریداری شده که ارزش ریالی آن یک هزار و 502میلیارد و 452میلیون ریال است.
وی افزود: از این میزان برگ سبزچای خریداری شده 44هزار و 327 تن برگ سبز درجه یک معادل 94/17 درصد و دو هزار و 744 تن برگ سبز درجه دو معادل 5/83درصد می باشند که از آن در مجموع 10هزار و 591تن چای خشک کیفی استحصال شده است.
وی یادآورشد: تاکنون مبلغ 455 میلیارد و 696 میلیون ریال از بهای برگ سبز چای خریداری شده به عنوان مطالبات چایکاران به حساب عابر بانک سپه آنان در دو استان گیلان و مازندران واریز شده است .
به گفته وی 158 کارخانه چایسازی در سطح استانهای گیلان و مازندران با انعقاد قرارداد با سازمان چای در حال خرید برگ سبز چای به صورت تضمینی از چایکاران هستند.
در فصل زراعی جاری، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک 32 هزار و 750 ریال و برگ سبز درجه دو، 18 هزار و 492 ریال تعیین شده که نسبت به سال قبل، به ترتیب 20 و 21 درصد افزایش داشته اند.
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.
لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان (رشت) واقع شده است و سازمان چای کشور و پژوهشکده چای به عنوان دو نهاد ملی در این شهر قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار